Har en community som en kund ska ha och har problem med att man loggas ut efter 15 minuter. Har satt Session.TimeOut till 45 minuter men det strular iallafall.
Har haft liknande problem med IIS.
Har fått sätta timeout för sessioner (Egenskaper/Tillämpningsegenskaper under webbplatsens egenskaper) med samma tid som i ASP-koden.
DT = Now()
Conn.Execute("Update " & SqlName & "_users Set active_check='" & DT & "' Where id=" & Session("mem_id"))
Set RS=Conn.Execute("Select * From " & SqlName & "_users")
Do Until RS.EOF
If RS("status") = 1 AND DateDiff("n", RS("active_check"), DT) > 45 Then
Conn.Execute("Update " & SqlName & "_users Set status=0,status_var='' Where id=" & RS("id"))
If Session("mem_id") = RS("id") Then
Session.Abandon
Response.Redirect "index.asp"
End If
End If
RS.MoveNext
Loop
RS.Close
Om du har satt Session.TimeOut till 45 så ska det fungera.
Och Åsa, använd helst
Session.Contents.Remove("sessionen")
i stället för
Session.Abandon
- man får mer kontroll då, och om man nu har multipla sessioner för samma användare och bara vill radera en av dem, så går det ju inte med Session.Abandon, eftersom alla sessioner då avslutas. :)
<ot>
m_soderlund: Om du hade hållit isär Sessioner och Sessionsvariabler så hade det du skrivit blivit mycket mindre förvirrande.
Om Asa anropar Session.Abandon så beror det ju förmodligen på att hon vill avsluta hela sessionen (i motsats till att bara nolla en enskild sessionsvariabel)?
</ot>
Har en community som en kund ska ha och har problem med att man loggas ut efter 15 minuter. Har satt Session.TimeOut till 45 minuter men det strular iallafall.
Nån som vet vad det kan vara?!?
jag vet inte vet vad det kan vara... men något säger mig om du har din Session med tiden 15 min så varför inte uppdatera session så länge som personen är aktiv på communityn, ditt vars jag vill komma är att för varje gång en sida inom communityn laddas uppdatera sessionen, för om du stoppar den till 45 minuter och personen är fortfarande kvar på communityn kommer han att loggas ut.
Så se till att uppdatera alla de nödvändiga sessionerna som behövs för att kunna vara online varje gång en sida inom communityn laddas!!
Okej men jag behöver inte sätta en tid på sessionen alltså! Men det vore snällt om jag kunde få se hur du har det. Kommer du ihåg att kolla upp det åt mig? Vore jättesnällt.