Detta mönster ./red (.*?)
Och denna replace <font color=""red"">$1</font>
Bör väl bli att den ersätter ./red med <font color=""red"">$1</font>, men hur skall jag bygga replacen om jag vill att den ska ersätta text som kommer efter, ex.
./red Jag heter Fredde Mannen och har problem..
skall bli
<font color=""red"">Jag heter Fredde Mannen och har problem..</font>
vad saknar jag för något... :)
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg RegExp.Pattern = "\./red(.*)"
str = RegExp.Replace(str, "<font color=""red"">$1</font>")
Men nu har du ju ingenting som stoppar färgen, så resten av texten kommer ju bli röd. Men det kanske du vill? :q
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg En punkt är ett reserverat tecken i Regular Expression, så du får skriva mönstret som
[i]object[/i].Pattern = "\./red(.*)"
red.
Jäklars... missade med några sekunder ;)
Sebbe skrev:
RegExp.Pattern = "\./red(.*)"
str = RegExp.Replace(str, "<font color=""red"">$1</font>")
Men nu har du ju ingenting som stoppar färgen, så resten av texten kommer ju bli röd. Men det kanske du vill? :q
Men det skall användas till en liten chatt... så om jag skriver...
./red hej på dig....
och skickar så ska det bli röd färg på mitt inlägg inget annat...
Men det enda som händer är att den tar och gör om ./red till <font color="red"><font> och lämnar den andra text utanför...
Kan jag inte få så att med ./red valfritext så blir det <font color="red">valfritext<font>
?? eller måste jag bygga det på så sätt tex. {red}text{/red}
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg
Fredde Mannen skrev:
Kan jag inte få så att med ./red valfritext så blir det <font color="red">valfritext<font>
Precis det blev resultatet för mig, när jag testade med "\./red(.*)"
Engine^ skrev:
Fredde Mannen skrev:
Precis det blev resultatet för mig, när jag testade med "\./red(.*)"
Var det för att jag hade ett ? som det gjorde det för mig... okay... när jag tog bort ? så funkade det för mig med! :e