tomas21Medlem sedan feb. 2003130 inlägg Jag har en kodsnutt som skriver ut innehållet ur en tabell mha av en tabellnamn=request.querystring("tabell") när jag kör koden får jag ett error medelande:
-------------------------------------------------------
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: ''
tabell.asp, line 46
Koden som körs är:
'Skapa ett recordset som öppnar tabellen från Request.QueryString
strTable=Request.QueryString("tabell")
set rsTable=Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rsTable.Open strTable, dbconn, , ,adCmdTable
'Skriv ut innehållet i tabellen
Do Until srTable.EOF <<<-----------------------------RAD 46
For Each field in rsTable.Fields
Response.Write field.Value & "<br>"
Next
rsTable.MoveNext
Loop
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Stavfel: srTable -> rsTable
r/ Men det var då fasiken vad han är på bettet idag marsvinet..
tomas21Medlem sedan feb. 2003130 inlägg Japp det stämmer det var stavfel men när jag ändrar det får jag istället error
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: 'Tesettste'
tabell.asp, line 46
line 49 är samma som tidigare och Tesettste är den variabel som skickar med Request.QueryString("tabell")
Jag har visst en koppling till en databas men koden för den har jag inte angett här eftersom det inte är något fel på den utan felet ligger i rad 46
StevePMedlem sedan mars 2003772 inlägg Jag ser ingen Tesettste i din tidigare kod?
Vad betyder Tesettste ? Du gör dig nog en stor tjänst om du börjar döpa dina variabler till logiska namn.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Posta hela koden, med sql-sats och allt.. din kod ser onekligen mysko ut. ;)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Du ändrade inte till Do Until strTable.EOF väl? Hur ser alltså din kod ut nu?
tomas21Medlem sedan feb. 2003130 inlägg Har löst det såhär:
'Skapa ett recordset som öppnar tabellen från Request.QueryString
set rsTable=Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rsTable.Open strTable, dbconn, , ,adCmdTable
'Skriv ut innehållet i tabellen
Do Until rsTable.EOF <<<-----------------------------RAD 46
For Each field in rsTable.Fields
Response.Write field.Value & "<br>"
Next
rsTable.MoveNext
Loop
Felet låg i Do Until loopen. Jag försökte loopa igenom strTable som är en sträng istället för att loopa igenom recordsetet rsTable.
StevePMedlem sedan mars 2003772 inlägg Jaha, jag förstår fortfarande inte var du babblade om i ditt förra inlägg då du pratade om nån variabel vid namnet Tesettste
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Han menade nog minsann att Request.Querystring("tabell") innehåller värdet Tesettste.
tomas21Medlem sedan feb. 2003130 inlägg Exakt som @anders säger Tesettste är den variabel som skickades med Request.QueryString("tabell") och som jag sedan döpte om till strTable