MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg På mitt forum där det finns en email-underrättelse-funktion får jag detta felmeddelande, vad kan vara fel?
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message .execute()
{ Trying server mail:smtp.cliche.se <- 220 smtp.servnet.dk ESMTP Postfix -> EHLO csew01 <- 250-smtp.servnet.dk 250-PIPELINING 250-SIZE 15000000 250-VRFY 250-ETRN 250-AUTH LOGIN PLAIN 250-AUTH=LOGIN PLAIN 250-XVERP 250 8BITMIME -> MAIL FROM: <- 250 Ok -> RCPT TO:xxx@telia.com <- 554 : Recipient address rejected: Access denied -> DATA <- 554 Error: no valid recipients Error: 554 Error: no valid recipients .execute()
ps. email-adressen är korrekt.
sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg Verkar som mailadressen den försöker skicka till helt enkelt inte är giltlig/inte finns.
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Vad kan vara fel på den?
Jag vet att den finns, för jag har mailat till den massor av ggr...
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Problemet för mej är att jag inte kan läsa inlägg där personen har kryssat för den funktionen.
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Nä, det är problem med alla email-adresser.
Kan det va nåt med servern?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Mira skrev:
Nä, det är problem med alla email-adresser.
Kan det va nåt med servern?
Ja, helt klart. Har det fungerat tidigare?
Får du använda servern för detta ändamål? Det kan ju vara så att servern är konfigurerad till att bara skicka mail inom den egna domänen när man ansluter som du gör. (gissar)
Mvh
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Ja, det har fungerat förut.
när man ansluter som du gör
På vilket sätt menar du att jag ansluter?
Finns det andra sätt?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det jag menar är, det är skillnad på att ansluta med en asp-sida via en mailkomponent, och ansluta via en mailklient som exempelvis Outlook.
MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg Ok.
Dom verkar ha stora problem med sin server, för jag kan inte koppla upp till min mail via mailklient heller.
Har skickat mail till dom, men det kanske inte ens kommer fram...
Får ringa imorrn.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Lycka till, är väl de ord som behövs mest nu då. :)