Det är bara det markerade valet som skickas från formuläret. Vill du ha med alla får du lägga en lista på alla namn i ett hiddenfält i formuläret.
Mvh
6 svar · 286 visningar · startad av doggelito
har en listmeny med en massa namn i, nu behöver jag göra en array av alla namnen, det ska väl gå, men jag får inte till det.
jag får det bara att funka om jag markerar alla namnen i listmenyn men det vill jag inte behöva.
Det är bara det markerade valet som skickas från formuläret. Vill du ha med alla får du lägga en lista på alla namn i ett hiddenfält i formuläret.
Mvh
så klart :(
hmm, kan man sätta focus på hela listmeny vid onSubmit om listmenyn är multiple?
Ja, men varför vill du det?
det är till en meddelandefunktion.
på sidan har jag två st listmenyer, den första innehåller alla namn som finns i databasen, man för sedan över de namn som man vill skicka till i den andra listmenyn.
man kan även ångra sig om man valt fel namn och då skicka tillbaka den i första listmenyn.
alla namnen man valt ska få meddelandet, hur löser man det då på bästa sätt?
OK!
doggelito skrev:
det är till en meddelandefunktion.
på sidan har jag två st listmenyer, den första innehåller alla namn som finns i databasen, man för sedan över de namn som man vill skicka till i den andra listmenyn.
Jag hade, samtidigt som man för över namn till den andra listboxen, lagt till dem i ett hiddenfält i formuläret. Tar man bort namnet ur listboxen till höger, ta även bort det från hiddenfältet. Sedan är det bara att requesta in värdet från hiddenfältet när du väl ska skicka meddelandet.
red: det går givetvis att låta en javascriptfunktion markera alla namn i listboxen innan submit.
mvh
jag frågar på javascript-forumet hur man får in namnen i en hidden field, kan du så får du gärna svara där! :)