M Master Medlem sedan feb. 2001 31 inlägg Frågan 25 mars 2001 10:48 #1 Hej ni där.... kan nån typ säga vad faaan det är som krånglar när det blir så här, även fast jag gett text filen alla rättigheter!!!
Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
Permission denied
/Gastbok/skicka.asp, line 37
"line 37 lyder"
Set TS = Obj.CreateTextFile("data.txt", 8)
------------------
Fråga: Varför läsa onödig matematik?
Svar: Det är bra för den intellektuella stimulansen!
W webzonen Medlem sedan feb. 2001 390 inlägg Har du get katalogen alla rättigheter??
------------------
If you can´t beat them - nuke them!
R Reza Medlem sedan feb. 2001 107 inlägg Här är syntaxen för CreateTextFile:
object.CreateTextFile(filename[, overwrite[, unicode]])
Overwrite är en Boolean värde. Sätts den till ”True” kan filen skrivas över, sätts den till ”False” är filen skrivskyddat. Som standard är filen skrivskyddat.
Siffran 8 används till OpenTextFile och talar om att filen ska öppnas i ”Appending” mode. Alltså det som skrivs till filen kommer att hamna efter det befintliga informationen.
------------------
Reza K
M Master Medlem sedan feb. 2001 31 inlägg Woooow.... Okay! Ska testa detta... :-) Och ja katalogen har alla rättigheter i både.
Grupp | Admin | alla användare
Så vi får väl se vad som händer!!! :-)
------------------
Fråga: Varför läsa onödig matematik?
Svar: Det är bra för den intellektuella stimulansen!
Tja,
Jag har precis samma problem, får bara felmeddelande "Permission denied" vid denna rad.
Set WriteStuff = myFSO.OpenTextFile("skriv.txt", 8, True)
Jag har satt alla rättigheter på både katalog och fil, vad f-n kan vara fel. Har du fått det att funka?
M mrblonde Medlem sedan aug. 2001 2 349 inlägg har du satt rättigheterna i iis:en och inte bara på katalogen?
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Och är det användaren IUSR_XXXX som du gett rättigheter?
Välkommen till wF förresten! :bire
Mvh
Tack @nders, skoj att vara med!
Jag kör vidare enl. era tips :)