centretMedlem sedan apr. 200150 inlägg Hej jag undrar om det går att ha två databaser öppna samtidigt, och hämta data från dem parallellt alltså inte all data från en först och sedan all data från andra utan t.ex:
RecSet("data1")
RecSet2("data1")
RecSet("data2")
RecSet2("data2")
etc.
Jag hoppas ni förstår vad jag menar. Jag har försökt med lite koder men inte fått det att fungera nu undrar jag bara om det är möjligt. Det är förresten två stycken access databaser om det har betydelse?
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Jodå det går (nästan jättesäker), men det borde vara mer servervänligt att hämta in all data från databas 1 och lägga i en array, för att sedan hämta in all data från databas 2.
Varför har du 2 olika databaser förresten? Kan du inte flytta över de tabellerna i databas2 till databas1?
centretMedlem sedan apr. 200150 inlägg
Peeer skrev:
Jodå det går (nästan jättesäker), men det borde vara mer servervänligt att hämta in all data från databas 1 och lägga i en array, för att sedan hämta in all data från databas 2.
Varför har du 2 olika databaser förresten? Kan du inte flytta över de tabellerna i databas2 till databas1?
Jo det är så att jag har två databaser för att ena är till ett forum där jag hämtar trådar och inlägg etc, och den andre är en medlemsdatabas. Jag vill gärna ha de två separat då forum databasen har en tendens att bli väldigt stor ;) . Hur skulle kod snutten se ut om jag vill ha igång 2 databaser?
Set connect1 och Set connect2 eller? likadant med recset?
Gör likadant som när du har en, bara at du använder en till och får jag typ använda Connect1 o Connect2 osv... :)