crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg wobbie dooooo!
jag är sååååååå bakis :e
aja, lite aspning!
fråga1, har ni inget "kärleks" avdelning här på webforum, hade party igår, behöver reda ut "vissa" saker :e
fråga2(asp, he he)
jag har så att man kan bli kompis med medlemmar på min sajt. Jag vill göra det så att när någon typ klickar på länken under te x kalle, att han/hon vill bli kompis med honom så ska Kalle få en bekräftelse om att en person har blivit kompis med honom... förstår ni? Det gör jag ;)
behöver ni grabbs något skript eller ngt liknande?
(sen när började asp bestå av något annat än koder?)
oj oj, va ball man är idag :e
------------------
www.groda.net *kvack*, *kvack*
johangMedlem sedan feb. 200116 inlägg Lägg till ett några rader så att det blir precis som när du skickar ett vanligtmeddelande på blikompis sidan!
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg ska försöka då!
kommer tebax om det inte funkar (logiskt va?)
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg crisse, fråga1 kan du ju alltid söka svar på under 'diverse forum'. det är där vi normalt lever. :)
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>
crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg he he... ska göra det @nders!
nu har jag försökt att göra så att det kommer ett mess till en person om någon blir kompis med han/hon... men det funkar ju inte :( vad är fel med min kod:
<%
Set Databas = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set Databas2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MdbFilePath = Server.MapPath("kompis.mdb")
MdbFilePath2 = Server.MapPath("mess.mdb")
Databas.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ= " & MdbFilePath & ";"
Databas2.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ= " & MdbFilePath2 & ";"
SQL = "INSERT INTO kompisar "
SQL = SQL & "(username, kompis) "
SQL = SQL & "VALUES('" & Session ("Username") & "', '" & Request.QueryString("username") & "')"
SQL2 = "INSERT INTO meddelande "
SQL2 = "SQL & "(fran, till, rubrik, datum) "
SQL2 = SQL & "VALUES('" & Session ("Username") & "'. '" & Request.QueryString("username") & "', 'Ny kompis',#" & now & "#)"
set rsKompis=Databas.execute(SQL)
set rsMess=Databas.execute(SQL2)
%>
hoppas ni förstår!
------------------