För att få rs.RecordCount att fungera använder jag rs.Open SQL, MinCon, AdOpenStatic. Men det konstiga är att det oftast inte fungerar fören jag lagt in denna högst upp på sidan:
Vad är det som gör att rs.RecordCount ibland endast fungerar med denna text inskriven?
Jag har läst att det finns ett antal sätt för att kunna räkna svar från en sqlfråga men jag har inte hittat något sätt som är enklare än att endast skriva in den där textsträngen tillsammans med AdOpenStatic.
Det lustiga är att den där strängen dök upp av sig själv efter ett antal försök för att få RecordCount att fungera. Då den kom fram fungerade det...
är det just rs.recordcount som ballar ur, eller all recordsetfunktionalitet?
intressant det där.
i övrigt så är .recordcount ett alldeles utmärkt sätt att räkna poster i ett recordset om man ska använda informationen i recordsetet också. skall man inte det, utan bara vill veta hur många, så bör man ställa en select count(*) from blah-fråga.
mvh,
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
all your base are belong to us!</A>
Ja det är möjligt. Konstigt att det fungerar på både min lokala server och på hotellet. För det ser ju verkligen ut som den hämtar något från registret eller?
Jag kanske ska släppa det här nu för jag tycker du gett ett bra svar men jag tycker bara att det var så konstigt att den dök upp av sig själv i Frontpage...