webForumDet fria alternativet

Webmail!

2 svar · 325 visningar · startad av M.Cheraghi

M.CheraghiMedlem sedan juli 20013 362 inlägg

Hejsan Hejsan!

Jag hade tänkt å andvända en gammal dator som webmail-server. Men jag tänkte om någon vet vart man kan ladda ner ett Gratis eller halvgratis dvs billigt alternativ till mail server som man kan andvända.

Samt ifall det finns något färdigskrivet relativt enkelt webmail system som man kan bygga vidare på och ändra! skall vara Skrivet i ASP därav tråden hamnade här i ASP forumet =)

Slutligen, måste man tänka på nått när man registrerar ett domän namn? dvs med mailadresserna, vill kunna genom "min" sida registrera nya mail adresser osv!

Kan tillägga att jag aldrig haft med webmail och mailservrar att göra, men nån gång måste juhe bli den första, så man lär sig nån gång! =)

Tack på Förhand

MVH

StevePMedlem sedan mars 2003751 inlägg

Du kan ju använda dig av IIS'ns inbyggda SMTP
http://www.evolt.org/article/Using_files_to_send_emails_with_IIS_part_1_of_2/17/3419/

Sen när du reggar ett domännamn så borde väl det vara styrt till din "gammla dator", om du nu har fast ip.

Cannabis_TomtenMedlem sedan juli 20013 362 inlägg

okej.. jo jag förstår =) så domänet och allt ska vara riktat till min gamla dator. Jag har för mig att ´dem kräver DNS:er hur löser man det? ha nån DNS server på datorn också då eller? hehe.
ingen som vet någon färdigbygd enkel webmail lösning som man kan ändra efter behag?

MVH

Genererad på 388 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb