webForumDet fria alternativet

Administrera adminare

4 svar · 162 visningar · startad av Sensei

SenseiMedlem sedan mars 200168 inlägg

Jag använder mig av ett nyhets script där jag kan adda, editera och ta bort news. När man addar och editerar ett news så finns det en rull list med authors som man kan välja imellan, beroende på vilken man väljer länkas hans namn till hans mail i själva news.asp som visas på sidan. Men nu skulle jag vilja ha en funktion för att lägga till, ändra, och ta bort authors, hur ska det gå till och hur ska jag konvertera tex denna del.

<select name="Author" class="formfields">
<option><%response.write(CmdEditRecord("Author"))%></option>
<option>Ulrik</option>
<option>Daniel</option>
<option>Torsten</option>
</select>

JAreMANNENMedlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Välkommen till weboforum Sensei... :)

Förstod inte riktigt om det är funktionen i sig eller bara "tänkandet" du behöver hjälp med.. :q

Visar hur det skulle kunna gå till...

Lägg alla authors i en databas som du sedan hämtar upp via en loop i rull-listen...

Ska du t.ex lägga till/ta bort någon author kan du juh skapa en Adminsida (eller bara lägga till i db:n) där du skapar en ny posti databasen som sedan visas i rullningslisten...

------------------
Det är lättare att leva ett rikt liv som ung, när man vet att det väntar ett som gammal
E-post

Jo du var inne på rätt spår, med loop i rullnings listen, ny i asp som jag är fattar jag inte så mycket än :| men det kommer väl :e

Tack föresten JAreMANNEN :e

------------------
// Sensei - powwah@swipnet.ss

JAreMANNENMedlem sedan aug. 20002 272 inlägg

varsågod :h

------------------
Det är lättare att leva ett rikt liv som ung, när man vet att det väntar ett som gammal
E-post

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)