webForumDet fria alternativet

Långsamt

ASP

8 svar · 151 visningar · startad av carl_x

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg
Frågan#1

Jag hade en sida i ren HTML innan. Den var ruskigt snabbladdad. Nu har jag lagt in ett enkelt datumscript i ASP. Nu tycker jag det tar evigheter att ladda.
Ska det vara så?

------------------
Carl X

Medlem sedan sep. 2000232 inlägg

Nä, det låter inte rimligt.

Är det möjligtvis så att du kör skriptet lokalt på din egen dator och kollar på det mha netscape? I så fall är det inget att oroa sig för, ladda upp det på en webbserver och kolla igen.

[Redigerat av eMan den 12 mar 2001]

Sidan ligger redan uppe. http://www.toppfotboll.nu

------------------
Carl X

Medlem sedan dec. 1999653 inlägg

den där gick ju inte långsamt å få fram... sa swoosh, sen vare klart :e

MVH

------------------
nakoz :)

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Det var nog tillfälligt... Det är väldigt svårt att få just date() kommandon att gå långsamt. Jag har inte lyckats! :-)

Jag förstår att du inte tänkt dig så många användare med netscape. Annars en fin sida.

------------------
Never underestimate your opponents.

Sidan håller för övrigt på att byggas om. Version 4 ligger ute den 1 april. Då är ni välkomna igen!

------------------
Carl X

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Är du hacker och dessutom fotbollsfreak!? Per definition är det en omöjlig kommbination. Men OK, med varje regel finns det ett undantag... ;-)

---
I Computer Sweden står det att man ska passa sig för release datum. Utgångsläget är att allt blir försenat, frågan är bara med hur mycket.

Iofs åsyftas kanske lite större projekt än en webbplats... men din webbplats verkar stor och gedigen. Det blir en fjäder i hatten om du skeppar fyran den 1 apri! :-)

------------------
Never underestimate your opponents.

Hehe, du har nog rätt. Vi ligger en aning efter. Sidan måste iaf upp innan premiären den 8/4, annars blir det katastrof!! :)

------------------
Carl X

Medlem sedan aug. 2000304 inlägg

Helt å hållet OT:

carl_x

Får jag bara meddela dig att på icq listan längstner där det står: Favorit lag: (Allsvenskt) så har du missat F'et. dvs. det e inte i Fet-stil.

*sorry alla Admins osv... kunde inte låta bli*

Annars en snygg sida och snabb var den åxå.

------------------
/CoolDude

301 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
169 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
168 ms — ändringar (db)