Jag har skaffat mig ett litet utvecklingsproblem nu faktiskt.
Det är så att jag har två kunder som skall köpa samma databas-system.
Nu försöker jag komma på smartaste sättet att kunna söka igenom båda databaserna på samma gång, för dom kommer nämligen ligge i två olika mappar på samma server.
kunderna vill liksom söka igenom varandras objekt utan att clienten märker att det hämtas från två olika databaser.
Du skulle kunna göra två "querys" och lägga resultaten från dem båda i en array som du sedan kan sortera och skriva ut. Jag har aldrig gjort någonting sådant, men det var en idé jag fick.
Du kan ju alltid använda ett frånkopplat recordset som du fyller på samma sätt, och sedan bara sorterar om. Men du kommer att få problem med pagingen, är jag rädd, men det är sannolikt ett överstigligt problem. Det är ju bara att jobba bort s.a.s. ;)
Att det är olika kunder borde ju igentligen inte spela ngn roll. Det kommer hur som helst garanterat att bli lättare att lösa.
Är det exakta kopior på databasen så kan du kanske lägga till en tabell med kundens egna "id" och relatera till detta. Du slipper dessutom mixtra med "frånkopplat recordset..." ;)