webForumDet fria alternativet

aspSmartUpload och FileSystemObject

2 svar · 682 visningar · startad av LilleSkutt

LilleSkuttMedlem sedan feb. 2001265 inlägg

Hey, jag har lite problem med aspSmartUpload-komponenten och FileSystemObject. Jag vet inte riktigt vilken av dem som strular, för jag får upp en fil till en katalog som skapas och en fil med namnet på filen som laddades upp skapades, men jag får felmeddelande ändå och textfilen är tom!

set Upl = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

Upl.DenyPhysicalPath = False
Upl.MaxFileSize = 5242880
Upl.Upload

set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If objFSO.FileExists(Server.MapPath("/mapp/dir/upl_" & lCase(Request.QueryString("qs")) & ".txt")) then
   set objFile = obFSO.OpenTextFile(Server.MapPath("/mapp/dir/upl_" & lCase(Request.QueryString("qs")) & ".txt"))

Do Until objFile.AtEndOfLine
     If sFiles = "" then
       sFiles = objFile.ReadLine
     Else
       sFiles = sFiles & "__< br >__" & objFile.ReadLine
     End If
   Loop

objFile.Close
   set objFile = Nothing

arrFiles = Split(sFiles, "__< br >__")
   countFiles = uBound(arrFiles)

set objFile = objFSO.CreateTextFile(Server.MapPath("/mapp/dir/upl_" & lCase(Request.QueryString("qs")) & ".txt"))

For X = 0 To countFiles
     objFile.WriteLine arrFiles(X)
   Next

objFile.WriteLine Upl.FileName

objFile.Close
   set objFile = Nothing
Else
   set objFile = objFSO.CreateTextFile(Server.MapPath("/mapp/dir/upl_" & lCase(Request.QueryString("qs")) & ".txt"))

objFile.WriteLine Upl.FileName

objFile.Close
   set objFile = Nothing
End If

If objFSO.FolderExists(Server.MapPath("/mapp/dir/" & lCase(Request.QueryString("qs")) & "/")) then
   Upl.Save(Server.MapPath("/mapp/dir/" & lCase(Request.QueryString("qs")) & "/"))
Else
   objFSO.CreateFolder(Server.MapPath("/mapp/dir/" & lCase(Request.QueryString("qs")) & "/"))
   Upl.Save(Server.MapPath("/mapp/dir/" & lCase(Request.QueryString("qs")) & "/"))
End If
set objFSO = Nothing
set Upl = Nothing

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med problemet, för hur mycket eller länga jag än felsöker hittar jag inget :(

Lägger jag till

If Err then
   Response.Write Err.Description
End If

får jag meddelandet att Object doesn't support this method... Jobbigt värre.

[redigerat]
Kan det vara så att FileName är fel? Kom att tänka på det nu... Eftersom att varken filnamnet skrivs in i en fil och det blir felmeddelande. Ska kolla upp det på deras hemsida kanske :)
[/redigerat]

Lessen om det blev lite mycket kod, men jag visste inte var felet låg, och kunde inte kapa koden mer :)

------------------
---
/* LilleSkutt */

[Redigerat av LilleSkutt den 06 mar 2001]

LilleSkuttMedlem sedan feb. 2001265 inlägg

Okey, löste problemet genom att gå runt det... Nu har jag istället ett nytt problem... När jag skickar med ett filnamn till en sida, t.ex. sida.asp?file=C#.txt och ska ta emot infon får jag bara allt som är med framför #-tecknet... Hur löser man det? Varken URLencode eller HTMLencode funkar ju för detta ändamål...

------------------
---
/* LilleSkutt */

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Jo, URLEncode hjälper, men du måste använda den när länken skapas...

response.write "<A HREF=""sida.asp?file=" & server.urlencode(filnamn) & """>filen</A>"

[r]fnuttnoja[/r]

[Redigerat av emission den 06 mar 2001]

139 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)