VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Hejsan på er, ASPare...
Jag håller på att skriva/samanställa en FAQ för detta forum, och skulle behöva lite hjälp med att hitta frågor som ställs allt för ofta... Så att man sedan lätt kan hänvisa till dessa svar i FAQ:n vid tillfälle...
Vide - Moderator, webForum
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Hello Vide,
ett mycket bra initiativ.
Kan väl börja med:
- "visa antal besökare online på siten"
- "gratis ASP hosting"
- "hur de vanligaste mailkomponenterna funkar"
- "olika databaskopplingar, System-DSN etc"
//PatrikB
------------------
=================================
** ZWGdesign **
[Redigerat av PatrikB den 21 jun 2000]
aMedlem sedan maj 2000755 inlägg Varannan rad annan färg är vanlig också, paging likaså
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg En som kommer när folk kommit vidare är lite.
* Select top, med mer än man anar.
* Hur man får ett datum svesnkt
* 10 inlägg per sida, nästa sida osv.
* OLika error msg vad de betyder
Andreas
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg [elak visdom]Utförlig beskrivning hur man trycker på F1 och söker i manualen ty där finns mycket av det man undrar över och kanske man får veta något annat man kan ha nytta av i framtiden. . [/elak visdom]
------------------
Can you tell a 3 year old what a slow modem is?
nanne.net
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg Hello nanne,
ehhh, Trycka på F1.....och där få "alla" svaren......hmm, testade det men inget hände .... jo, fick upp DreamWEaver manualen ... fast där stod det ej ngt om ASP lika så i Notepad ...
m.a.o alla har ej InterDev ... där F1 knappen är guld värd ...
//PatrikB
------------------
** ZWGdesign **
ZaphodMedlem sedan maj 2000107 inlägg Hänvisa alla att ladda ner VBScript's referensen på msdn.microsoft.com/scripting, så slipper man alla frågor om alla småfunktioner i asp (VBScript) som hur man använder alla "småfunktioner" som replace, mid, left, right, Ucase, Lcase osv... i den står det mesta om VBScript.
------------------
/Magnus aka Zaphod
www.designmodule.com.bi
om man kör med IIS så ingår en html-version av denna referens. Den bör finnas i katalogen.
c:\winnt\help\vbscript\
ZaphodMedlem sedan maj 2000107 inlägg Jo, men det har ju kommit en del uppdateringar efter det. Och såvida det inte uppdateras via NT Options Packs så hjälper det inte så mycket.
Sedan så är det ju e ganska stor del av människorna här som kör PWS och win98.
Filen är inte stor heller så det är bättre att hänvisa dem till den som man kan ladda ner, och som alltid är fräsch, istället för att de ska leta igenom datorn.
------------------
/Magnus aka Zaphod
www.designmodule.com.bi
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Så, nu ligger det både en nedladdnings länk och en visa länk för respektive språk (VBScript & JScript)...
------------------
www.webeye.nu
QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Mycket trevligt med en ASP-FAQ, har också läst lite i webAvis, men det mesta skjuter över min kära skalle... ;)
Jag är totalt nollad på det här med asp, databaser och hela den biten, men jag funderar på att fixa till en databas över mina cdskivor på nätet. Vad jag skulle vilja ha är wF's Totala Guide Till Asp o Databaser För Dumskallar! Gärna med lite färdiga exempel som man kan ta hem och sitta och pilla med.
Visst finns det gott om webplatser därute, men det är alltid trevligast att få det serverat på modersmålet! :)
Okej Vide, nu har du lite att bita i! Mycket vill ha mer! :e
------------------
Det såg mörkt ut på Sveriges avbytarbänk
TmedMedlem sedan juni 2000145 inlägg För att snabbt och enkelt skriva en FAQ, kolla på http://www.ymonda.com/fastfaq/
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Okej Vide, nu har du lite att bita i! Mycket vill ha mer!
Biter hårt och länge... :e
wF håller inte på med guider, detta gör däremot wA (webAvis), och jag kommer snart till databaser och SQL... så lungn bara lungn :)
Jag håller med om att det finns alldeles för lite siter om ASP på svenska, men det skall vi väl alla ändra på va!?
------------------
www.webeye.nu
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Feedback
Bra och vettiga faq frågor.
1. byt color grejen:
IF myColor = "#FFFFFF" THEN myColor = "#000000" ELSE myColor = "#FFFFFF"
Jag tror räknaren kan vara förvillande för nybörjare.
2. gratishotell:
Byt ewebcity till brinkster (samt sätt dit en varning på att dom är förj-vla slöa)
3. andra forum som kompletterar wF: http://www.freewebspace.net/forums/ http://www.webhostingtalk.com/
intressanta trådar. kanske lite väl barnslig ton emellanåt... men med rätt approach kan det fortfarande vara givande.
------------------
Never underestimate your opponents.