Jag har mitt lilla problem; jag hämtar information från en textfil på en annan server med HttpXML och lägger in allt i en array med att köra Split(variabel," ").
Sedan loopar jag ut allt med:
Response.Write("<table>")
For each item in arrString
Response.Write(<tr><td>" & item & "<td></tr>")
Next
Response.Write("</table>")
Allt raddas upp, japp! Men jag vill dela upp det så att den skriver ut i en tabell ungefär så här, alltså ett visst antal kolumner, säg 10 st, och efter att skrivit ut de första 10, så börjar den på en ny rad och skriv ut fortsättningen... osv.
Är inte säker på att det är så här du menar... men testar ändå
Response.Write("<table><tr>")
For i = 0 to UBound(arrString)
if(i mod 5 = 0) Then Response.Write "</tr><tr>"
Response.Write("<td>"& arrString(i) &"<td>")
Next
Response.Write("</tr></table>")
%>
Är inte säker på att det är så här du menar... men testar ändå
Response.Write("<table>")
For i = 0 to UBound(arrString)
if(i mod 5 = 0) Then Response.Write "</tr><tr>"
Response.Write("<td>"& arrString(i) &"<td>")
Next
Response.Write("</table>")
%>
Något sådant kan det nog vara.. men blir förvirrad, bör jag inte sätta en <tr> efter <table> ? eller ? :q
Response.Write "<table><tr>"
x = 1
For i = LBound(arrString) To UBound(arrString)
If x Mod 10 = 0 Then
Response.Write "</tr><tr>"
x = 1
End If
Response.Write "<td" & IIf((i = UBound(arrString)) And (x Mod 10 <> 0, " colspan=""" & (10 - (x Mod 10) + 1), "") & """>" & arrString(i) & "</td>"
x = x + 1
Next
Response.Write "</tr></table>"
Otestat men bör vara säkrare än mozillas kod eftersom att man ska ha lika många kolumner på varje rad och om den sista raden innehåller t.ex. 3 "items" så får sista raden endast 3 kolumner vilket blir fel om alla andra rader innehåller 10 kolumner. Den här koden kollar hur många kolumner som fattas och lägger det som colspan i sista kolumnen. :)
R// Gjorde även en till variabel utifall att arrString känner för att inte börja med 1. ;)
Sedan när jag skriver ut från 0 till ex. 60 går det bra.... och ex från 60 till 120 går bra. men sedan från 120 och framåt till ja 180 som det blir om jag har intPSida = 60.
Då dör den eftersom det bara finns 159 värden i arrayen.
Då till frågan: Kan jag avsluta Loopen när i = Ubound(arrString) ???