webForumDet fria alternativet

Får inte till det...

ASP

22 svar · 241 visningar · startad av Inferis · sida 2 av 2

Frågan, av Inferis

Nån som vill hjälpa mig? Jag försöker räkna hur många annonser som finns i respektive underkategori. Men det vägrar fungera! Får bara värdet noll, så jag antar att jag inte lyckas hämta något värde? <% ' Lista kategorier SQLan = "select from smclcategory where pid = 0 order by category asc" Set samlaalla = samlaannonser.Execute(SQLan) 'räkna annonser smclquery1 = "select count (id) as c

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Kan du testa med denna selectsats i stället?

sqlStr = "SELECT count(*) as counting, cats2.id as id, cats2.category as category FROM smclads ads, smclcategory cats1, smclcategory cats2 WHERE ads.category=cats1.id and cats1.pid = cats2.id group by cats2.id, cats2.category"

Red: Du kanske behöver lägga till några extra villkor men själva grunden borde vara ok.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum

[Redigerat av LarsG den 05 mar 2001]

Medlem sedan sep. 2000667 inlägg

Har testat den. Men det är ganska konstigt att den räknar rätt osv men den listar inte alla kategorier? Den visar de 7 första sen inget mer alls. Har 28 kategorier och väldigt många underkategorier.

Medlem sedan sep. 2000667 inlägg

Hmmm. Har nu varit så himla duktig och listat ut att de kategorier som inte innehåller några annonser blir inte listade.

Tack så hemskt mycket för hjälpen hittils! Skulle nästan vilja pussa er! Men bara nästan! :e

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)