Tjena,
Vad ska man använda adovbs.inc till?
Vad gör den för nytta?
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
6 svar · 182 visningar · startad av Ricki
Tjena,
Vad ska man använda adovbs.inc till?
Vad gör den för nytta?
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Jag som trodde du var lite kunnig Ricki.. ;)
Jaja, adovbs.inc innehåller variabler som kan användas istället för numrena i locktype och cursortype eller nåt.. ;)
Alltså, istället för 1 kan man använda adOpenKeyset när det gäller CursorType i rs.Open.. :)
------------------
Varför tillverkar de inte plan i samma material som den svarta lådan, den håller ju alltid.
[Redigerat av casca den 04 mar 2001]
Jo, men man kan ju inte kunna allting ;) Jag har nämligen alldrig använt eller stött på detta...
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Fett datorbord du har Ricki ;)
Är det inte ett "Jerker" ifrån IKEA jag spanar in i din webcam...
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
Casca! Beskyll inte den gode Ricki för okunnighet om du inte själv har torrt om fötterna. Du skulle förstås upplyst honom om att använda adovbs.inc är föråldrad teknik.
adovbs.inc är en relativt stor fil och okompilerad. Tar lång tid att gå igenom en sådan. Använd det här istället:
<!-- METADATA TYPE="typelib" FILE="c:\program\delade filer\system\ado\msado15.dll" -->
Justera sökvägen efter behov. Funkar på samma sätt som adovbs.inc, fast bättre och snabbare! Sedan undrar jag varför så många envisas med ODBC när man har möjlighet att köra OLE-DB i de flesta fall. OLE-DB=Snabbare!
Du skulle förstås upplyst honom om att använda adovbs.inc är föråldrad teknik.
Det är väl ändå en tolkningsfråga.. :l
Dessutom är det inte min skyldighet att informera om saker han inte har frågat om. Besserwissrar som du ska ju jämt glänsa.. ;)
------------------
Varför tillverkar de inte plan i samma material som den svarta lådan, den håller ju alltid.
Men varför ska man nu använda nått utav sätten? Jag använder inget utav det där och det funkar bra ändå ;)
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu