Har kommit igång lite med asp nu, men känner mig som en total nybörjare och hoppas någon fattar vad jag menar.
Den här sidan includeras på default-sidan.
Därefter vill jag att denna include-sida ska includera ytterligare filer i samma sida genom en meny och det är menyn som inte funkar.
<table class="hair" cellpadding="0" cellspacing="0" style="background-image: url(images/fris_transp.jpg);">
<tr>
<td class="hair">
<p class="scroll">
<%server.execute("include/hair/hair_meny.asp")%>
</p>
</td>
<td class="hair2">
<p class="scroll">
<%
Set Obj = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Obj.FileExists(Server.MapPath("include/hair" & Trim(LCase(Request.QueryString("page"))) & ".asp")) Then
Server.Execute "include/hair" & Trim(LCase(Request.QueryString("page"))) & ".asp"
Else
Server.execute "include/hair/hair_start.asp"
End if
Set Obj = Nothing
%>
</p>
</td>
</tr>
</table>
Och så här ser menyn ut som includeras i ovan include-fil. På ett sätt funkar det och det är att sidorna öppnar sig själva och inte i den td som jag vill ovan.
<%
If Obj.FileExists(Server.MapPath("include/hair/" & Trim(LCase(Request.QueryString("page")) & ".asp"))) Then
Server.Execute "include/hair/" & Trim(LCase(Request.QueryString("page"))) & ".asp"
Else
End if
Set Obj = Nothing
%>
<%
If Obj.FileExists(Server.MapPath("include/hair/" & Trim(LCase(Request.QueryString("page"))) & ".asp")) Then
Server.Execute "include/hair/" & Trim(LCase(Request.QueryString("page"))) & ".asp"
Else
End if
Set Obj = Nothing
%>
<%
' Skapa objektet..
' Kolla om filen finns på angiven plats, alltså i include/hair/
If Obj.FileExists(Server.MapPath("include/hair/" & Trim(LCase(Request.QueryString("page"))) & ".asp")) Then
' Om filen finns exekevera den.
Else
' Om inte exekevera denna ...
End if
Set Obj = Nothing
%>