webForumDet fria alternativet

några frågor....

1 svar · 131 visningar · startad av crisse6

crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

halloj!

håller ju på med min lilla community... täntke bara fråga, kan någon förklara kort hur man gör för att göra det möjligt för medlemmar att ha sin gästbok på sidan...? Jag vet ju hur man gör inlägg och läser oså... men det där med att man typ gör så att andra kan läsa varandras gästböcker och skriva i dom...

sedan... om man vill ha en javachat på sin sida, har någon ett bra förslag, eller bättre, vet någon nån asp chat som man inte behöver ha global.asa filen för? (har inte stöd till den) det borde väl gå att kunna gå att logga ut ändå?

diabloMedlem sedan aug. 2000113 inlägg

Jag höll på med en community förut, men den ligger på is för tillfället! Men, jag hade i alla fall gjort så att alla användare hade egna gästböcker! Jag skapade en tabell för varje användare i databasen, tabellen döpte jag till det ID användaren hade!

Sen för att visa gästboken gjorde jag så att man skickade med en querystring med användarens ID och med hjälp av den så öppnade man rätt tabell och listade ut allting. Koden var typ:

usr = Request.QueryString("ID")

RS.Open "SELECT * FROM (" & usr & ") ORDER BY date DESC",con,3

Sen är det bara att skriva ut innehållet!

hehe, nu låt det här krångligare än vad det var! .. Hoppas du förstod hur jag menar i alla fall! :)

------------------
"I have a problem solver and his name is revolver!"

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)