Var någonstans lägger man in en redirect till en annan sida, har testat och testat och testat men inget verkar fungera
<form name="write" action="write.asp?gastbok=spara" method="post">
<table class=Text1 width="400" height="270" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" summary="">
<tr>
<td>
<center>
<table width="350" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" summary="">
<tr>
<td class=Front width="120">Namn</td>
<td>
<input type="text" class=input name="Namn" value="" size="20" maxlength="40"></td>
</tr>
<tr>
<td class=Front width="120">E-post</td>
<td><input type="text" class=input name="Epost" value="" size="30" maxlength="40"></td>
</tr>
<tr>
<td class=Front width="120">Hemsida</td>
<td><input type="text" class=input name="Hemsida" value="Http://" size="35" maxlength="40"></td>
</tr>
<tr>
<td class=Front valign="top" width="120">Meddelande</td>
<td><textarea class=input name="Meddelande" value="" cols=33 rows=5></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="hidden" value="<%=DATE%>" name="Datum" size="20" maxlength="40"></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="hidden" value="<%=Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")%>" name="IP" size="20" maxlength="40"></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" colspan="2">
<input type="submit" class=input value="Skicka inlägget">
</td>
</tr>
</table>
</center>
</td>
</tr>
</table>
</form>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<!-- End of main table -->
</center>
</td>
</tr>
</table>
</div>
</body>
</html>
<%
If Request.Querystring("gastbok") = "spara" Then
Namn = Request.Form("Namn")
Epost = Request.Form("Epost")
Hemsida = Request.Form("Hemsida")
Meddelande = Request.Form("Meddelande")
Datum = Request.Form("Datum")
IP = Request.Form("IP")
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open connstr
SQL = "INSERT INTO gastbok "
SQL = SQL & "(Namn, Epost, Hemsida, Meddelande, Datum, IP) "
SQL = SQL & "VALUES('"& Namn &"','"& Epost &"','"& Hemsida &"','"& Meddelande &"','"& Datum &"','"& IP &"')"
conn.Execute(SQL)
conn.Close
End If
%>
<% End if %>
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg <%
IP = Request.Form("IP")
conn.Open connstr
SQL = SQL & "VALUES('"& Namn &"','"& Epost &"','"& Hemsida &"','"& Meddelande &"','"& Datum &"','"& IP &"')"
conn.Execute(SQL)
conn.Close
[B]Response.Redirect("sida.asp")[/B]
End If
%>
Poffe skrev:
<%
IP = Request.Form("IP")
conn.Open connstr
conn.Execute(SQL)
conn.Close
[B]Response.Redirect("sida.asp")[/B]
End If
%>
jag la in Response.Redirect("default.asp?View=read") efter conn.Close och innan End If men jag kommer bara tillbaka till samma sida.....det blir ingen redirect
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Säker du att du sparar och uppdatera filen på servern (om du kör på någon annan server än din egen)?
Annars vet jag tyvärr inte vad det kan vara.. Lägger den till posterna då?
Poffe skrev:
Säker du att du sparar och uppdatera filen på servern (om du kör på någon annan server än din egen)?
Annars vet jag tyvärr inte vad det kan vara.. Lägger den till posterna då?
Jag uppdaterar direkt via ftp till servern och posten syns när man läser gästboken på servern
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg hmm.. ja du.. ingen aning vad det kan vara då :/
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Ser att du ligger på b-one och eftersom de inte har riktig asp gissar jag på Chilli!Soft.. Testa att ta bort parantes-teknen, har för mig att chilli kan ha problem med dessa.
Poffe skrev:
Ser att du ligger på b-one och eftersom de inte har riktig asp gissar jag på Chilli!Soft.. Testa att ta bort parantes-teknen, har för mig att chilli kan ha problem med dessa.
det är rätt att det är chilliasp men jag hade "" innan jag testade (""), men inget av dem hjälper
men tack för förslaget
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Då vet jag tyvärr inte. Enligt chillis hjälpfiler är det iallafall utan paranteser.
Response.Redirect URL
Poffe skrev:
Då vet jag tyvärr inte. Enligt chillis hjälpfiler är det iallafall utan paranteser.
Response.Redirect URL
Det måste ha nåt med att jag kör defaultfilen, filen för att läsa inlägg och filen för att skriva inlägg i en och samma fil......styr de tre sidorna med querystrings
WebbisNet skrev:
Poffe skrev:
Då vet jag tyvärr inte. Enligt chillis hjälpfiler är det iallafall utan paranteser.
Response.Redirect URL
Det måste ha nåt med att jag kör defaultfilen, filen för att läsa inlägg och filen för att skriva inlägg i en och samma fil......styr de tre sidorna med querystrings
Som du märker så behöver jag en paging.....men hittar inte kod som passar till chilliasp eller hur man implementerar den
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg PatrikB har gjort ett pagingscript som fungerar med ChiliASP. I scriptarkivet finner man detta.
Mvh
atraMedlem sedan nov. 200355 inlägg skriv response.redirect "default.asp?do=kolla_rad" <---ASP 3.0
skriv en response sådär istället för
response.redirect ("default.asp?do=kolla_rad") eftersom dethära
är ASP 2.0
=)