AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Jag har två värden med datum. Jag vill nu kolla om det gårr exakt 1 dag sedan värde ett och om det har det ska info visas. Hur gör jag?
datum1 = "2003-08-07 22:22:22"
datum2 = now
If datum1 => datum2+1 Then
Response.Write "Visa hemligt"
Else
Response.Write "Visa inget"
End If
Jag fattar inte riktigt din fråga.. frågan och koden stämmer inte riktigt överens.. vill du att det ska vara EXAKT 1 dag eller inte.. men testa nåt i den här stilen...
datum2 = DateAdd("d", 1, datum1)
datediff = DateDiff("d", datum1,datum2)
If datediff = 1 Then
Else
End If
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Darkrebel skrev:
Jag fattar inte riktigt din fråga.. frågan och koden stämmer inte riktigt överens.. vill du att det ska vara EXAKT 1 dag eller inte.. men testa nåt i den här stilen...
datum2 = DateAdd("d", 1, datum1)
datediff = DateDiff("d", datum1,datum2)
If datediff = 1 Then
Else
End If
Det där funkar nog inte så bra eftersom man inte kan använda datediff som en variabel då det är en funktion. Dessutom komemr den inte kolla tiden om du kör med dagar i datediff, vill man ha på sekunden så måste man kontrollera sekunder :)
If DateDiff("s", datum1, datum2) = 86400 Then
Else
End If
så sant! =)
men jag fattar inte, detta borde du kunna Åsa.. Om man jämför med hur din sida är uppbyggd tillexempel är detta småpotatis! =)
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Darkrebel skrev:
så sant! =)
men jag fattar inte, detta borde du kunna Åsa.. Om man jämför med hur din sida är uppbyggd tillexempel är detta småpotatis! =)
Ibland står det still, även för de bästa ;)
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg red/ ska nog vara tyst.
Sen så: Välkommen till wF Darkrebel!
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg solbulle: hehe, ja det tycker jag nog ;)
snacka om att man blev förvånad när man läste inlägget och klickade på citat-knappen och så står det nått annat där :)
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Hehe, lite snabb får man allt vara.
Jag trodde först att du ändrade i Darkrebels kod, men såg efter att ha postat att det hade du ju inte. :)
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Tackar alla! Visst kan det stå still i huvudet även för mig ;)