webForumDet fria alternativet

Problem med upload

2 svar · 173 visningar · startad av leniz

lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg

Hej!

Undrar om någon har en teori om varför filer med denna kod inte laddas upp? Mappen som heter upload förblir tom!

I filen bild.asp har jag följande kod:

<form enctype="multipart/form-data" action="aktiviteter.asp" method="post">
Fil: <input type="file" name="bildfil2" style="background-color:#ffffff; font-size: 8pt; FONT-WEIGHT: bolder; border-left: solid black 1px; border-right: solid black 1px; border-top: solid black 1px; border-bottom: solid black 1px;">
<input type="hidden" name="bildfil" value="tombild.gif">
<input type="hidden" name="hojd" value="113">
<input type="hidden" name="bredd" value="199">
<input type="submit" value="Skicka" style="background-color:#336699; color:#ffffff; FONT-WEIGHT: bolder; font-size: 8pt; border-left: solid black 1px; border-right: solid black 1px; border-top: solid black 1px; border-bottom: solid black 1px;"><br><bR>
</form>

och i filen aktiviteter.asp har jag följande kod:
if request.form("bildfil") <> "" THEN
response.write("ja")
set safu=server.createobject("SoftArtisans.FileUp")

bild = safu.Form("bildfil")
			'Response.Write(bild)
			stugid = Session("stugid")
			hojd = safu.Form("hojd")
			bredd = safu.Form("bredd")

sql = "INSERT INTO Bilder(Bild, StugID, Hojd, Bredd)" & \_
					" VALUES ('" & \_
					bild & "'," & \_
					stugid & "," & \_
					hojd & "," & \_
					bredd & ")"
			response.write("ja")
			set rs=stugdatabas.Execute(sql)		
				safu.path=server.mappath("/") & "upload"
	safu.save

response.write("ja")
set safu=nothing
end if

Som ni ser har jag lagt in ett antal response.write("ja") men dessa skrivs aldrig ut. Inget felmeddelande visas heller.

Tacksam för hjälp!

Mvh Lena

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Jag är väldigt osäker på att du kan ha med request.form över huvud taget i ditt script.
Använd komponentens variant.

lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg

Hej!
Tack för ditt svar. Jag hade så i början men det gick inte ihop med den övriga koden. De här sidorna består av väldigt mycket kod. Dessutom fick jag ett felmeddelande innan jag ändrade till komponentens variant som i koden ovan. Tycker att jag fortfarande borde få det felmeddelandet om jag måste ha det exakt överallt, men jag kan så klart ha fel. Är bara det att jag helst inte vill ge mig in i projektet att få allt det andra att fungera med komponentens variant.
Eftersom aktiviteter.asp innehåller en himla hög med if satser och även andra formulär som matas in beroende på vilka knappar man trycker på så blev det en massa error när jag blandade in det här andra. Den hittade inte objektet.
Mvh Lena

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)