När jag hämtar dagens datum till en textruta så får jag rätt datum ex 07/08-2003 men när jag ska spara det datumet så ändras det till 20/08-2007 och det är det datumet man ser när man skriver ut det på sidan.
Jag har b-one som webhotell och jag har inte lyckats få nåt bra svar av dem om hur datumet ska visas rätt, nån som har ett bra förslag?
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Det verkar vara fel LCID. Har du försökt att spara det med
FormatDateTime("07/08-2003")
Det kan vara så att din databas arbetar i amerikanskt datumformat eller något sånt skumt.
Engine^ skrev:
Det verkar vara fel LCID. Har du försökt att spara det med
FormatDateTime("07/08-2003")
Det kan vara så att din databas arbetar i amerikanskt datumformat eller något sånt skumt.
Jag vet inte om deras server finns i england eller danmark.....jag har testat LCID 1053, 1033 och 0406....inget funkade
<td colspan="2"><input type="hidden" value="<%=DATE%>" name="Datum" size="20" maxlength="40"></td>
Hur ska jag då formatera den här raden så att datumet sparas i rätt format?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Det är klart att det är kanske kruxit men du kan kanske trixa lite. Som princip:
yearcorr = Dateadd("yyyy",-4, date)
datecorr = Dateadd("d",-13, yearcorr)
med <%session.LCID=1053%> och <%=DATE%> blir datumet rätt i textboxen men fel när det sparas , men för att behålla datumet i rätt format så ska
<%
Dim Conn
Dim RS
Dim SQL
SQL = "SELECT * FROM gastbok"
set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open connstr
Set RS = Conn.Execute(SQL)
Function EditDatum(datum)
Ar = Year(datum)
Manad = Month(datum)
Dag = Day(datum)
EditDatum = Year(datum) & "-" & Right("0" & Month(datum), 2) & "-" & Right("0" & Day(datum), 2)
End Function
%>
<%=EditDatum (RS(5))%>
hjälpa.........men hur implementerar man session.LCID=1053 och <%=DATE%> i ovanstående kod?