StevePMedlem sedan mars 2003772 inlägg Jag får felet Invalid connection string attribute.
Grejen är att jag inte rört denna site eller nåt av koden sen 2 månader tillbaka och den har fungerat utmärkt tills idag?
Jag är den ända som har tillgång till webhotellet och absolut inget är ändrat dom 2 senaste månaderna.
Kan detta vara nåt fel hos webhotellet?
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={SQL Server}; Provider=SQLOLEDB.1;Persist Security Info=False;User ID=xxxx;Pwd=xxxx;Data Source=sql.xxx.com"
Det är ju en helt vanlig connectionstring
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg
Det är ju en helt vanlig connectionstring
Nej, det är en väldigt felaktig connection-string. Ta bort driver={SQL Server};. Resten av strängen blir då en korrekt OLEDB-connection.
/red: Du bör också ändra Pwd till Password, skulle jag tro.
StevePMedlem sedan mars 2003772 inlägg Okej, men den har fungerat utmärkt i ca 1 år? Så varför skulle den sluta fungera nu? Har dom ändrat nåt på deras Sql 2000 server tro ?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Nej, absolut inte i SQL Servern, snarare i ADO:n. Eftersom du friskt blandar en OLEBD- och ODBC-connection så blir det väl nån slumpartad "först-till-kvarn"-effekt som gör att det eventuellt funkar ändå. Exakt vad som avgör eller vad det isåf beror på, vet jag faktiskt inte.
Men att ange en korrekt sträng redan från början är ju trots allt inget större problem: http://www.connectionstrings.com
StevePMedlem sedan mars 2003772 inlägg Jag får ändra det när jag kommer hem så får vi se ifall det blir nån skillnad. Tack!