webForumDet fria alternativet

Böcker

7 svar · 180 visningar · startad av icaaq

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

i dessa bokrea tider så undrar jag om ni har några tips på böcker om ASP och SQL

------------------
icaaq

man måste fråga för att lära sig något

---i suck ---

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

oh ja!

professional active server pages 3.0 från wrox, samt sql server 7.0 programming från sams.

sql-boken är ju enl. titel skriven för sql server, kanske inte riktigt vad du va ute efter?

tror iofs inte att någon av dessa trillar in på bokrean.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg

Vill tipsa om en annan bra bok som är ruggigt bra för alla som vill lära sida asp. Lär dig Active Server Pages 3.0 på 3 veckor från Sams.
Den finns att köpa b.la på Pagina...
Precis som @naders sa, tror iofs inte att den heller kommer att dyka upp i bokrean, men den är helt klart bra.. =)

------------------
// Palleman
www.wiicom.nu/palle

BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg

En fråga till @nders..
Jag har fått Beginning ASP 3.0 (Wrox) på utbildningen jag läst. Om jag nu skall komplettera vilken bok skall jag ta först: Professional ASP 3.0 från Wrox, eller ASP-programmers reference också Wrox? Jag står och tvekar mellan dom två.

Och när jag ändå frågar böcker...vilken är den bästa boken för att snabbt lära sig grunderna och lite därtill i JavaScript?

------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

bendro: tyvärr har jag inte haft fördelen att bekanta mig med referensen från wrox, så jag har faktiskt ingen aning. vi får nog expandera frågan till att också inkludera vide och emission och alla som vill egentligen, som möjliga besvarare.

det vore nog bra om du kastade in din bokfråga om javascript i javascript-forumet (eller kanske till och med i boktips-forumet i diverse). :)

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

prlsMedlem sedan jan. 2000352 inlägg

hellö,
i avvaktan på att din fråga hamnar bland javascript svarar jag här*l*
Den bästa boken om javascript jag läst är:"design with Javascript" fr O´Reilly´s förlag. ISBN 1565923006

------------------
/Peter

nakozMedlem sedan dec. 1999653 inlägg

håller helt med Palleman... Lär dig Active Server Pages 3.0 på 3 veckor är en himla bra bok faktist :e

MVH

------------------
nakoz :)

webzonenMedlem sedan feb. 2001390 inlägg

En ganska usel bok du bör akta dig för är Active Server Pages för dummies.
Den är helusel på databas kopplinga, visar bara det krångliga sättet.

------------------
If you can´t beat them - nuke them!

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)