MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Hejsan!
dim filesys, newfolder, newfolderpath
newfolderpath = "c:\inetpub\wwwroot\Creative\files\" & Session("username")
set filesys=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not filesys.FolderExists(newfolderpath) Then
Set newfolder = filesys.CreateFolder(newfolderpath)
End If
Jag tänkte bara kolla om det går o göra om sökvägen till mappen så man slipper skriva med "c:\inetpub\wwwroot\" eftersom det blir ganska så krångligt när man ska lägga upp på ett webhotell (loopia). Jag har försökt med "/Creative/files/" & Session("username") men det funkar inte.
MVH
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg Kanske kan detta fungera men genom att jag inte är så bra på ASP så kan jag inte garantera detta.
newfolderpath = Server.MapPath("Creative\files\") & Session("username")
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Tack för svaret men det funkar tyvärr inte :(
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Om mappen Creative ligger i samma mapp som skriptfilen står i så:
newfolderpath = Server.MapPath("Creative\files\") & "\" & Session("username")
Detta skapar en mapp med namnet i din session som kommer hamna i filesmappen.
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg om scriptfilen ligger i c:\inetpub\wwwroot\creative\index\admin\
ska jag skriva "../../files/ & Session("username")" då?
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Se till att inte glömma "/", den lär du behöva.
newfolderpath = Server.MapPath("../../files/") & "\" & Session("username")
Det borde stämma då ja. Testa dig fram annars. :)
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Jao! Det fungerar, tackar o bugar Mr. Solbulle ;)
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Finns det något sätt som gör att man laddar ner filerna istället för att öppna upp dem i webläsaren?
MVH