Argh, skriv inte så där långa rader.
Här hade du glömt "
oRec("Gatunummer") & _
"</a></td><td style=""width:50%;""></td></tr><tr><td colspan='3'
4 svar · 223 visningar · startad av MickeA.com
Hej
Sitter på jobbet, med en grejj.
Har inget 'bra' program för kodning här, endast frontpage, som jag knappast kallar 'bra', men tyvärr det enda som finns att tillgå:
Response.Write("<tr bgcolor='" & strColor & "'><td><input type='checkbox' name='kId' value='" & oRec("ID") & "' style='border: 0px; background-color: " & strColor & ";'></td><td style='width:60%;'>< ahref=""javascript:openwinsize('visa_adr.asp?action=show&id=" & oRec("ID") & "&b=" & b & "',width=380,height=180);" & ">" & oRec("Adress") & "</td><td style='width:10%;'>" & oRec("Gatunummer") & "</a></td><td style="width:50%;"></td></tr><tr><td colspan='3' height='5'></td></tr><tr><td height='15' colspan='3'></td></tr><tr><td colspan='3'><input type='submit' value='Vidare ==>'></form></td></tr></table>")
Behöver hjälp med denna rad, får felet att ')' förväntas, men ser inte var...
Tack
Argh, skriv inte så där långa rader.
Här hade du glömt "
oRec("Gatunummer") & _
"</a></td><td style=""width:50%;""></td></tr><tr><td colspan='3'
Jasså, ok, ska inte göra det i framtiden...
Men nu är det ngt annat som är fel, allt skrivs ut, utom adressen, det SKA vara oRec("Adress"), har inte stavat fel eller ngt sånt dumt.
Men därimot misstänker jag att det är fel i den delen där href'en börjar, kan ngn vara snäll och kolla på det, för det skrivs inte ut ngn länk alls, skumt...
Tack
Prova nu:
Response.Write("<tr bgcolor='" & strColor & "'><td><input type='checkbox' name='kId' value='" & oRec("ID") & "' style='border: 0px; background-color: " & strColor & ";'></td><td style='width:60%;'><a href=""java script:openwinsize('visa_adr.asp?action=show&id=" & oRec("ID") & "&b=" & b & "',width=380,height=180);"">" & oRec("Adress") & "</td><td style='width:10%;'>" & oRec("Gatunummer") & "</a></td><td style='width:50%;'></td></tr><tr><td colspan='3' height='5'></td></tr><tr><td height='15' colspan='3'></td></tr><tr><td colspan='3'><input type='submit' value='Vidare ==>'></form></td></tr></table>")
HeHe, lite kul, löste det själv i samma ögonblick som jag uppdaterade sidan på wF, tack frö svaret iaf ;)