Har gjort en appliaktion med ASP och en Accessdatabas som vi ska ha på jobbet, kommer funka som ett register, där man kan söka, lägga till, ändra och ta bort adresser.
Allt är klart, hemma funkar det klockrent att göra allt, där har jag IIS 6.0 (tror jag) med WinXPPro mm.
Men nu sitter jag på Servern på jobbet, det är en Win2K Server med IIS 5.0
Nu när jag lagt in min applikation så går det att lista SAMTLIGA poster i Db'n, och trycka på dom så man få r upp detaljer, men ska jag lägga till eller ändra en post, får jag:
Feltyp:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
/lista/func.asp, line 84
För uppdatering av DB'n så har jag sqlsatsen:
UPDATE Tabell SET Fält1='bla', Fält2='blä...'; OSV OSV....
För att lägga till kör jag det vanliga INSERT INTO satsen.
Men dessa två verkar inte funka med IIS 5, eller gör jag ngt annat fel, börjar tröttna på att skiten inte funkar häör, när det funkar Ausgemärkt hemma.
Men jaha, nu börjar jag lacka, sökte på "rättigheter" ko till en tråd, där det stod att om man sökte på "operationen måste använda en fråga som kan uppdateras".
Så jag sökte på det, och då får jag som svar av wF att "sökordet måste innehålla mer än tre tecken, sökningen misslyckades..."
Jasså, är det jag som är trött eller ngt annat, ordet "operationen" innehåller mig vetligt mer än tre bokstäver
Så om ngn kan vara snäll att skriva en länk till en tråd så vore jag tacksam.
För det första så länkade jag till en tråd.
För det andra så sökte du på just "operationen måste använda en fråga som kan uppdateras" och inte enbart "operationen".
"en" som du har med i sökningen består av mindre än tre bokstäver, mej veterligen ;)