Vilken uploadkomponent anser ni vara den bästa? (minst strul, mest funktionalitet, osv) Strunt i priset!
Dessutom. hur kan jag räkna antalet förekomster av ett tecken i en sträng.
Typ hur många s finns det i Mississippi?
2 svar · 188 visningar · startad av clarkbones
Vilken uploadkomponent anser ni vara den bästa? (minst strul, mest funktionalitet, osv) Strunt i priset!
Dessutom. hur kan jag räkna antalet förekomster av ett tecken i en sträng.
Typ hur många s finns det i Mississippi?
Vilken uploadkomponent som är bäst skall jag inte utala mig om...
Men hur du räknar tecken, använder du dig av Regular Expression: http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/regexp.html
.. om det inte finns något sätt att använda replace på alla bokstäver utom just den du letar efter... Man vill ju inte göra någon onödig loop som drar systemresurser... :)
Mvh, Vide
------------------
Jourhavande Vide
Jag har iof bara provat ett fåtal Upload-komponenter, men den som jag fastnade för heter Dundas Upload (www.dundas.com). Den har massor av nyttiga funktioner, och är inte svårare att använda än de andra komponenterna jag provat. Kanske är den lite krånglig att använda i början men det verkar ju alla uppladdningskomponenter vara. Anledningen till att jag föredrar Dundas är att den kan ersätta FileSystemObject när det gäller filhanteringen på servern. Den har alltså metoder för att skapa, flytta och ta bort filer och mappar. Dessutom har den en funktion för att skapa en "progress-bar" för filuppladdningen. Vid stora överföringar är ju det en klar fördel. Vill man använda den funktionen så måste man dock dra igång en liten applikation på servern, vilket kanske inte alla webbhotell gillar.
Trots att du skrev att priset inte spelar någon roll så kan jag inte låta bli att nämna att Dundas Upload dessutom är gratis.