webForumDet fria alternativet

jmail

ASPur ASP

3 svar · 261 visningar · startad av crisse6

crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

tjena

jag laddade ner jmail från palles sida... det stod att man kunde ha det till formulär... jag har ju websamba som gratis hotell och dom stödjer inte ngt av detta (vad jag vet) och skulle vilja ha formulär på sidan... hur använder man jmail...??? vad ska man ändra, om nån vill, gå in på palles sida under downloads på www.wiicom.com/palle för när jag testade fick jag detta meddelande:

jmail.SMTPMail error '8000ffff' 

Error while processing Socket opperation: Socket operation on non-socket 

/groda/SendMail.asp, line 56

jobbigt....

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Du måste ju installera komponenten på servern, något jag inte tror du kan göra om du kör med websamba.. :l

Du får väl maila websamba-folket och hoppas dom vill installera en mailkomponent ;)

------------------
med ett jordat eluttag och ett finger fick jag spänning i tillvaron..

PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg

Håller med föregående talare.

Anledningen till att jag la ut JMail på min sida var för att jag fått mail från personer som undrar vart de kunde få tag på komponenten, så de kan skicka mail i formulärform via en egen mailserver på sin dator med ex IIS 5.0.

------------------
// Palleman
www.wiicom.nu/palle

crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

Du får väl maila websamba-folket och hoppas dom vill installera en mailkomponent

just det är dom VÄLDIGT sega på! Jag har ALDRIG fått svar från dom :x

mkt dåligt! man måste väl ha någon typ av mailkomponent installerad på sidan för att kunna skicka vykort som jag vill :q
finns det inget annat sätt att få en sådan vykortstjänst (inte sån man får från typ bravenet eller ngt)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)