Frågan#1 Yo!
Får upp:
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Number of query values and destination fields are not the same.
/update/add.asp, line 13
Jag tror jag förstår vad det menar man jag har trippelkollat formuläret och det är rätt....typ :l
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=c:\inetpub\wwwroot\databaser\veckans.mdb"
strSQL = "INSERT INTO veckans (mandag1, mandag2, tisdag1, tisdag2, onsdag1, onsdag2, torsdag1, torsdag2, fredag1, fredag2, lordag, sondag, pasta, sallad, veg, veckans) " &_
"VALUES('"&Request.Form("mandag1")&"', '"&Request.Form("mandag2")&"', '"&Request.Form("tisdag1")&"','"&Request.Form("tisdag2")&"', " &_
"'"&Request.Form("onsdag1")&"', '"&Request.Form("onsdag2")&"', '"&Request.Form("torsdag1")&"', '"&Request.Form("torsdag2")&"', " &_
"'"&Request.Form("fredag1")&"', '"&Request.Form("fredag2")&"', '"&Request.Form("lordag")&"', '"&Request.Form("sondag")&"', " &_
"'"&Request.Form("pasta")&"', '"&Request.Form("sallad")&"')"', '"&Request.Form("veg")&"', '"&Request.Form("veckans")&"',
Connect.Execute(strSQL)
Connect.Close
%>
OBS.
Några av strängarna är lite för långa och därför ser det konstigt ut med radbrytningen. :)
Förslag?
------------------
Forumledare, webForum
[Redigerat av Hallgren den 20 feb 2001]