vad menar du med records i databasen? poster? fält? tabeller? hur ser din kod ut nu?
Mvh, Vide
------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide
4 svar · 204 visningar · startad av phazer23
Finns det något sätt på vilket man kan uppdatera flera records i en databas på samma gång.. Sitter och filar på en ny desgin till en hockeyklubb och där har jag en tabellsida som skulle vara gött om man bara behövde uppdatera via ETT formulär istället för 10 som jag måste göra idag!!
vad menar du med records i databasen? poster? fält? tabeller? hur ser din kod ut nu?
Mvh, Vide
------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide
Jag uttryckte mig nog lite slarvigt i frågan.... Då jag vill göra en tabell som blir som vilken sporttabell som helst får jag i dag ändra i varje lags rad var för sig.. Jag vill alltså kunna göra ändringar i alla lags rader samtidigt!!
Jag har gjort något liknande men jag tar bort poster istället. Kolla på koden och se om du kan använda den med kommandot Update istället.
<%request.form("radera").count
for i=1 to request.form("radera").count
rad=request.form("radera")(i)
radera="delete from tblgasindex where id=" & rad
connection.execute(radera)
next
connection.close%>
Jag har allt i ett formulär som hämtar posterna från databasen. Sedan har jag en kryssruta som jag klickar i för varja post som jag vill ta bort.
Försökte med ditt förslag men kan inte få det att funka.. Nån som har nått bra förslag eller typ nån schysst exempelkod som dom har liggande i byrålådan!??