Dessutom kan man slumpa katalognamnet så att sökvägen inte verkar vettig..
Använd inte "/kundnamn/forsta.txt" utan "/DHJ3DJWI29/forsta.txt" så lär inte användarna försöka ens.
Sedan lagrar du mappnamnet i en DB.
23 svar · 1 146 visningar · startad av Addeladde · sida 2 av 2
Hej Jag har funderat kring en funktion ett tag nu så jag tänkte fråga er på webforum om ni har något tips. Jag skulle vilja kunna lösenordsskydda filer som ligger på en webbserver men jag vill inte använda mig av nt-login. Kan man använda en accessdatabas som lagrar filer i? Några tips?
Läs frågan i sin helhet →Dessutom kan man slumpa katalognamnet så att sökvägen inte verkar vettig..
Använd inte "/kundnamn/forsta.txt" utan "/DHJ3DJWI29/forsta.txt" så lär inte användarna försöka ens.
Sedan lagrar du mappnamnet i en DB.
.htaccess på windows server?
Hej!
Kodar mina sidor i asp och de ligger därmed på windows servrar på diverse webbhotell.
Har nu försökt hitta mer information om .htaccess men det verkar vara olika uppfattningar här på forumet om man kan använda .htaccess med asp/windows eller ej. Är det någon som har det rätta svaret? :)
.htaccess funkar inte med IIS, om du mot förmodan skulle köra en ASP-tolk på en apache-server skulle det fungera. Men det är inte ASP som tolkar dem utan Apache.
Så visst funkar dem på windows förutsatt att du kör Apache.
Om du kan installera komponenter så finns det en för att kunna använda .htaccess i IIS
http://www.troxo.com/products/iispassword/faq/