LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Jag vill få ut numret efter ordet "line":
Microsoft VBScript compilation error '800a0400'
Expected statement
main.asp, line 52
End If
^
Frågan handlar alltså om RegExp :P
Jag har testat med uttrycket "line(\d)" men det vill ju inte funka? :o
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg du har glömt att "stänga" en av dina if-satser
Mer kod skulle inte skada
cya,
/PatrikB
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Hehe... jag får inget felmeddelande... Det där felmeddelandet är en sträng och jag vill få ut numret efter ordet "line" genom att använda RegExp...
Felmeddelandet har alltså inget med mitt problem att göra.. bara ett exempel på ett felmeddelande...
Förresten... nej... felmeddelandet betyder inte att man har glömt att stänga en IF-sats. Felmeddelandet säger att det saknas en IF-sats men att det finns End. Alltså finns det en "End" för mycket ;) Nästan som Loop without Do, om du förstår vad jag menar
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Var finns Erik Juhlin när man behöver honom?! :p ;)
PatrikBMedlem sedan mars 20002 836 inlägg he, he .... du har så rätt så .....
Men, jag hoppas att det duger lika bra med mitt svar som Erik Juhlin's:
strPattern = "line (\d+\.?\d*|\.\d+)"
Set regex = New RegExp
regex.IgnoreCase = True
regex.Pattern = strPattern
Set Matches = regex.Execute(strText)
For Each Match IN Matches
Response.Write "- " & Match.Value & "<br>"
Next
Set regex = Nothing
E ju inte 100%-ig när det det gäller RegEx ... men tror att detta pattern ska funka ... men, du lär nog få testköra det ett par ggr först :e
cya,
/PatrikB
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Tackar ;) Får väl testa det och modifiera de tlite om det behövs :bire
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg Om det är heltal du är på jakt efter räcker det med
regex.pattern = "line (\d+)"