webForumDet fria alternativet

ASP bokningssystem

ASP

10 svar · 1 682 visningar · startad av Web-Tor

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag är på jakt efter ett enkelt bokningssystem för vårat intranät. Man skall kunna boka konferansrum och liknande och vara helt webbaserat.

Enda kravet är igentligen att det är ASP och det får gärna funka med Access.

Jag har letet runt på ASP-siter och forum men utan resultat.

Tach på förhand
/Tor

PS. Skriv inte att jag skall bygga ett system själv för det har jag inte tid med (och så é jag lat :e ).

------------------
TorWeb
-------------------

[Redigerat av Web-Tor den 15 feb 2001]

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

har du gjort någon databas ?

------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash

har du gjort någon databas?

Idag består bokningssytemet av ett papper och en penna så jag startar från noll, typ. :)

/Tor

------------------
TorWeb
-------------------

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Det finns säkert, men jag har tyvärr inte sett något trots att jag brukar snoka runt på de flesta ASP-siter. Men om du inte hittar något är det väl bara att anlita någon som orkar mot betalning

jag har inte heller sett något, vi började göra ett åt en frisör salong, det var tokkrånligt för det var flera frisörer och flera stolar..och flera dagar, där inte alla frisörer jobbade

usch... **orkar inte minnas**

Men hur ska man kunna boka, ska man kunna boka enbart hela timmar eller hela halvtimmar osv..

------------------

clarkbones
Nja, riktigt så mycket är det nog inte värt. Tror inte jag kan få chefen att punga ut med några stålar.

erka
Tråkigt att höra om dina tidigare erfarenheter men detta borde inte vara så svår tycker jag. Två konferansrum, 30 minuterspass, c:a 30 användare...

/Tor

------------------
TorWeb
-------------------

då borde det gå att skriva skiten på en dag ju .. =) gör databasen sen rullar det nog på.. **småler lite**

------------------

Jag citerar mig själv

Skriv inte att jag skall bygga ett system själv för det har jag inte tid med (och så é jag lat).

;)

/Tor

------------------
TorWeb
-------------------

Medlem sedan maj 200020 inlägg

http://www.webomatic.net kan
du ladda ner en gratisversion av
programmet ez-booking.
Har inte testat själv, men det
kanske kan vara nåt?

/Pontus

------------------
[Pontus Boström | dev@pontus.nu]

Pontus
Jag testa ez-booking via webomatics hemsida och det var ju bra. Kanske lite väl avancerat bara.

Sen var det ju bara gratis i 30 dagar och eftersom det inte framgick hur mycket det kostadeeter det så är det säkert skitdyrt. :(

Fler förslag?

/Tor

------------------
TorWeb
-------------------

Medlem sedan feb. 20011 inlägg

Hej!
Jag representerar företaget, Artisan Global Software, som tillverkar Webomatic EZbooking. Två saker som jag vill informera om. För det första finns det en friversion av EZbooking som innebär att man kan registrera 10 objekt/rum och ha 25 använder. Denna version är helt fri att använda utan kostnad. Vill man sedan ha obegränsat antal objekt och användare - så kan man köpa en licens för 4.250 kr plus moms. Det tycker jag är ett bra pris. Till detta kan även läggas att EZbooking finns idag på svenska och engelska - men kommer snart även på holländska,tyska, franska och spanska.
DOCK, systemet bygger inte på ASP utan traditionella CGI-script programmerade i C - lite konservativ - men de fungerar mycket bra - vilket är det viktigaste. Kolla även våra andra produkter på www.webomatic.net.
Ursäkta att det möjligvis blev lite reklam i detta inlägg.
mvh
Artisan Global Software

------------------
Stromberg

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)