Denna fil ligger alltså på samma ställe som filerna den ska lista? Heter mappen "filmer" även där så ska du nog inte behöva ändra någonting.
Har du testat?
3 svar · 238 visningar · startad av kilpin
Jag har laddat hem en filhanterare från gruvsjo.com som fungerar fint. Men nu är grejen den att jag måste ha mer serverutrymme och lägger därför ut de filer som skall kunna ses på en annan gratisserver. Hur modifierar jag VB-koden så att det hämtar filerna därifrån istället för från en mapp på min vanliga server? Här är lite kod (ursäkta om den ser rörig ut, det k*kade ur totalt när jag öppnade filen i Dreamweaver MX):
Mappen = Server.MapPath("filmer")
Set MappKoll = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Mapp = MappKoll.getFolder(Mappen)
PS = 5
If Mapp.Files.Count Mod PS Then
Sidor = Mapp.Files.Count \ PS + 1
Else
Sidor = Mapp.Files.Count \ PS
End If
Sida = Request.QueryString("sida")
If Sida = "" Then
Sida = 1
End If
Start = (Sida - 1) * PS
Slut = Start + PS
If Mapp.Files.Count = 0 Then%>
<tr>
<td class="brtext">Inga filmer inlagda!</td>
</tr>
<%Else
For Each File In Mapp.Files
bild = InStrRev(LCase(File.Name), "." )
If bild < 1 Then bild = "" Else bild = Mid(LCase(File.Name),bild+1)
If X < Start Then
ElseIf X < Slut Then%>
<a href="<%=File.Name%>" target="_blank"><%=File.Name%> - <%=Round(File.Size/1000, 1)%> kb</a>
<%Else
Exit For
End If
X = X + 1
Next
End If
Jag antar att det är det här som måste ändras: Mappen = Server.MapPath("filmer")
Vad ska jag använda istället för Server.MapPath?
Denna fil ligger alltså på samma ställe som filerna den ska lista? Heter mappen "filmer" även där så ska du nog inte behöva ändra någonting.
Har du testat?
Ooops, förklarade lite dåligt. Den här filen ligger inte på samma ställe som filerna som skall listas. Denna fil ligger på min "ordinarie" server och filerna som skall listas på en annan.
Om jag lägger filerna på samma server som denna fil så funkar det.
Om inte gratishotellet har en egen filhanterare så är det nog omöjligt. Om du nu inte det gratis hotellet stödjer asp och du kan lägga dit sidan. Då kan du ju länka din sida till den.