webForumDet fria alternativet

Error

15 svar · 461 visningar · startad av pellsäter

pellsäterMedlem sedan aug. 2000533 inlägg

Varför får jag detta fel

error '80004005'

/admin/admin_redigera_ok.asp, line 31

Här är koden

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") 
conn.Open "DSN=xxxx"
SQL = "UPDATE produkter SET prodnummer = '" & Request.Form("prodnummer") & "', item = '" & Request.Form("item") & "', vara = '" & Request.Form("vara") & "',  kortbesk = '" & Request.Form("kortbesk")  & "', besk = '" & Request.Form("besk")  & "', smak = '" & Request.Form("smak")  & "', storlek = '" & Request.Form("storlek")  & "', pris = '" & Request.Form("pris")  & "', bild = '" & Request.Form("bild") & "', smallbild = '" & Request.Form("smallbild") & "' , news = '" & Request.Form("news") & "' , top10 = '" & Request.Form("top10") & "', framsida = '" & Request.Form("framsida") & "', produktgrupp = '" & Request.Form("produktgrupp") & "' WHERE prodid = " & prodid
conn.Execute(SQL)
conn.close

Jag har 2 färl som är memo i DB. Och om jag tar bort ett antal tecken i dessa fält så funkar det .. är det nåt max för Memo fält?Och kan detta skapa felmeddelandet?

dektMedlem sedan jan. 2001101 inlägg
conn.Open "DSN=xxxx"

Har du dolt DNS-datat, eller bara glömt det?

den är bara dold... har en koppling med lösenord

HermanMedlem sedan maj 2001427 inlägg

Skriv ut värdet i SQL-satsen som ska skickas till databasen så kanske det visar sig vad som är fel :)

ekke_tMedlem sedan juli 2001198 inlägg

Angående Memo-fält... det är lite special med sådana... tror att man max kan ha ett i varje tabell eller nåt... sök lite så löser det sig nog...

UPDATE produkter SET prodnummer = '120', item = 'retibol', vara = 'Retibol 120 tab. SLUTSÅLD', kortbesk = 'Eiselt Retibol 12mg', besk = 'Eiselt´s Retibol

efter 'Eiselt´s Retibol
följder en lång beskrivning av produkten

nja kan inte bero på det för om jag kortar texterna så fungerar ändringarna... vill bara veta om det finns ett max antal tecken i MEMO

@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg

Ja, det finns det, och beroende på vilken version av Access du använder så är gränsen olika hög. I Access 2000+ (tror jag) är det 2 gb, och i 97 är det 64 kb.

Om jag inte minns fel...

Mvh

ok.. för lägger jag in texten manuellt i datbsen så är det inga problem!

LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg

Det finns en maxlängd, 65000 tecken ungefär.

Vad får du för feltext?

Innehåller beskrivningen någon ' ?

För att vara på den säkra sidan så skall du alltid göra

SQL = "UPDATE produkter SET prodnummer = '" & replace(Request.Form("prodnummer"),"'","''") & "'

för alla karaktärsfält och för alla numeriska värden så måste man kontrollera att det är ett giltigt värde.

UPDATE produkter SET prodnummer = '120', item = 'retibol', vara = 'Retibol 120 tab. SLUTSÅLD', kortbesk = 'Eiselt Retibol 12mg.', besk = 'Eiselt´s Retibol

Innehåller Ekdisten.

Helt utan biverkningar.

Ett anabolt ämne som är lagligt.

Dosering: 2 tabletter en timme innan träning. 2 tabl direkt efter träning och ytterligare 2 tabl tre timmar efter träning. Vilodagar tas samma dos utspritt vid frukost, lunch och middag.

Utdrag från Eiselt.
STARKARE, STÖRRE OCH BÄTTRE

Av Rick Brunner, MSe, PhD och Henrik Eiselt, produktansvarig Eiselt Research

Nu återintroducerar vi det anabola och adaptogena kosttillskottet Retibol - med mer än dubbla styrkan! Retibol som vi direktimporterade från Uzbekistan 1990 innehöll 5 mg Ekdisten (20-hydroxyekdyson) och den lägsta dagsdosen var 6 tabletter per dag. Den nya versionen av Retibol som nu tillverkas i våra laboratorier i USA innehåller hela 12 mg Ekdisten per kapsel (verifieras i oberoende lab). 

Med en daglig dos om endast 4 kapslar per dag kommer Du att överskrida den ursprungliga anabola dosen och detta betyder bättre resultat med färre kapslar. En maximal dos av 8 kapslar överskrider långt även den största dosen som har tagits av ryska styrkeatleter under de tyngsta träningscyklerna. 

Vi har arbetat med RETIBOL i tio år och vet vad du kan vänta att få ut av det. Eftersom atleter många gånger har samma frågar så har vi valt ut några och besvarat dessa. 

F: Vad är RETIBOL? 

S: RETIBOL är ett helt naturligt växtextrakt som innehåller standardiserad halt av EKDISTEN som är en polyhydroxylerad 6-keto 7-D sterol som extraheras och isoleras från vissa växter. EKDISTEN har i vetenskapliga studier visats vara biologiskt aktivt i mänskliga muskelceller. 

F: Hur effektivt är RETIBOL? 

S: RETIBOL har används internationellt sedan 1989 av tusentals atleter. Genom forskning och användning i verkligen i över 20 år, vet vi att RETIBOL verkar både muskeluppbyggande och stärkande/återställande. Om du tränar för att öka muskelmassan och/eller styrkan, är detta en ett kraftfullt anabolt stimuli. Men det fungerar även utmärkt om du bara är ute efter att återhämta dig från hård träning. I en 40-dagars RETIBOL-cykel tillsammans med rätt träningsprogram, är det inte ovanligt att öka styrkan med upp till 20%, en ansenlig ökning för varje tränande på intermediär - elitnivå. 

F: Är RETIBOL skadligt? 

S: RETIBOL är helt oskadligt, men ändå mycket effektivt för atleter på alla nivåer och i alla åldrar, både manliga och kvinnliga. Medan starka pro-hormoner som androstenedion och andra växter som är baserade på t ex Tribulus terrestris, har visats höja östrogennivån (kvinnligt hormon), så aromatiserar inte RETIBOL till östrogen och skadar inte protstatan. 

F: Hur fungerar RETIBOL? 

S: Många atleter förväntar sig att det ökar testosteronnivån, men detta är inte anledningen till varför RETIBOL fungerar. RETIBOL ökar inte testosteronet i kroppen och har inte någon hormonell effekt överhuvudtaget. Och detta är anledningen till varför det aldrig kan aromatisera till östrogen, eller förorsaka en ökning av det potentiellt skadliga dihydrotestosteron (DHT) som är sammankopplad med prostatadysfunktion. RETIBOL är anabolt på grund av att det tränger in i muskelcellernas cytoplasma och ökar uppbyggnaden av muskelproteiner genom att förbättra translationsprocessen. 

F: Varför är proteinuppbyggnaden så viktigt för tillväxten? 

S: Utan uppbyggning av proteiner kan du inte producera nya muskler, enzymer eller hormoner. Inget testosteron, kreatin och vassleprotein i världen kan hjälpa dig att bygga ett uns av muskler utan det slutliga steget i muskelökning, nämligen sammanlänkningen av aminosyror till proteiner (även känt som ribosomfunktion eller translation/ translokation). Genom att öka effektiviten i denna sammanlänkande process, gör RETIBOL det möjligt att lägga på signifikant mer muskler på kortare tid. RETIBOL gör också att du återhämtar dig snabbare, eftersom det har visat sig att det minskar skadorna på muskelvävnaden. 

F: Många kosttillskott är bara ’upphausad’ reklam där man överdriver om allt från kvalitet till effekt. Hur är det med RETIBOL? 

S: Retibol är äkta. Vi har aldrig använt oss av överdriven reklam eftersom forskningen och användandet av Retibol talar sitt eget språk. Retibol är förmodligen det mest kraftfullt anabola kosttillskott som finns, och har en säkerhet som är oöverträffad av något annat tillskott. Sportkosttillskott som Tribulus och androstenedion är grundad på endast ett fåtal studier, många av dessa har ingenting att göra med träning. Som en kontrast, den aktiva substansen i RETIBOL har behandlats i över 50 vetenskapliga artiklar och i ännu fler studier. Vi vet ingen annan naturlig anabol substans som har en sådan vetenskaplig historia. 

F: Hur skiljer sig RETIBOL från Triboxin? 

S: RETIBOL är signifikant mer anabolt än Triboxin. Genom att rikta in oss specifikt på ribosomfunktionen i cellerna, har vi låtit den hormonella produktionen gå sin gång. Forskning har visat att ribosomfunktionen i cellerna ofta är en ’svag länk’ i proteinsyntesen. RETIBOL påverkar specifikt j ust själva sammanlänkningen av aminosyror till proteinet, vilket resulterar i större muskler och ökad styrka. 

F: Hur ska jag ta RETIBOL? 

S: RETIBOL tas lämpligen efter ett träningspass för återhämtning och uppbyggnad. En bra återhämningsdos är 2 kapslar ca en timme efter träning och ytterligare 2 kapslar 4-6 timmar senare för långsiktig återhämtning. För att uppnå maximal anabol effekt (6-8 kapslar per dag) ta ytterligare 2 kapslar 1-2 gånger flera timmar efter den andra dosen. RETIBOL kan tas mellan måltiderna upp till en halv timme före en måltid. 

F: Vilka kosttillskott kan jag använda tillsammans med RETIBOL? 

S: Förutom RETIBOL, som ökar proteinsammanlänkningen inne i cellerna, finns det framför allt tre andra viktiga element som reglerar muskelproteintillväxt (hormonell respons, cellulär energi och strukturella komponenter) som kan vara bra att inta, eftersom vi vet att dessa kan vara ’svaga länkar’ i ett program. För ökad hormonell respons kan du ta t ex Acetyl-L-Carnitine (ALC), men framför alls ska du träna intensivt (tungt) och korta pass. För att se till att cellerna har tillräckligt med bränsle för proteinsyntesen kan du ta Explode Creatine (Eiselt’s kreatin monohydrat). För att tillföra strukturella komponenter kan du ta Protec eller AMINO WHEY. Glutamin, i doser om 5-10 gram per dag, kan också hjälpa att stimulera den anabola processen. 

F: Hur länge ska jag ta RETIBOL? 

S: RETIBOL är inget stimulantia som Du kan vänja Dig vid. Det tar ett par veckor innan effekten märks av eftersom bodybuilding är en långsiktig process och inget man blir klar med på ett par veckor. Generellt tar det 40 dagar att uppnå en permanent anabol respons. För allra bästa effekt föreslår vi att du tar 6-8 kapslar RETIBOL per dag under en 30-dagars period, sen går ner till 3-4 kapslar per dag i 7-10 dagar. Du kan sedan fortsätta med flera RETIBOL cykler, så länge du tar RETIBOL i en högre och lägre doser för att undvika varje form av adaption. 

F: Hur ska jag träna under en RETIBOL-cykel? 

S: Din träning ska vara högintensiv (>85% 1RM) för den huvuddelen av din träning och du ska också träna med hög volym (flera pass per vecka). Du kommer att kunna träna mycket mer med RETBIOL utan att bli övertränad, så vi föreslår vi att du ökar din frekvensen av dina träningspass maximalt.

Referens: Eiselt Research Ltd, Girovägen 13, 175 62 JÄRFÄLLA', smak = '', storlek = '', pris = '324', bild = 'images/130/retibol_130.jpg', smallbild = 'images/75/retibol_75.jpg' , news = '' , top10 = 'ja', framsida = '', produktgrupp = 'muskelokning' WHERE prodid = 62

Här är hela SQL satsen

sen får jag följande meddelande
error '80004005'

/admin/admin_redigera_ok.asp, line 33

och här är koden

[kod]
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DSN=xxxx"
SQL = "UPDATE produkter SET prodnummer = '" & replace(Request.Form("prodnummer"),"'","''") & , item = '" & Request.Form("item") & "', vara = '" & Request.Form("vara") & "', kortbesk = '" & Request.Form("kortbesk") & "', besk = '" & Request.Form("besk") & "', smak = '" & Request.Form("smak") & "', storlek = '" & Request.Form("storlek") & "', pris = '" & Request.Form("pris") & "', bild = '" & Request.Form("bild") & "', smallbild = '" & Request.Form("smallbild") & "' , news = '" & Request.Form("news") & "' , top10 = '" & Request.Form("top10") & "', framsida = '" & Request.Form("framsida") & "', produktgrupp = '" & Request.Form("produktgrupp") & "' WHERE prodid = " & prodid

response.write sql
conn.Execute(SQL)
conn.close
%>
</kod]

Du kan ju kontrollera hur mycket text du försöker lägga in

response.write "Debug antal tecken i besk " & len(Request.Form("besk") )

Jag får 7856 tecken... är det mkt?

Det skall gå att lagra minst 65000 tecken så det är inte där skon klämmer.

Jag vet inte om det finns någon begränsning i ADO så jag har ingen direkt ide om varför det går fel.

ok... då får vi hoppas att nån annan kommer på nåt

Om jag vill ha en DNS lös connection... kan det hjälpa och hur skriver jag en sådan när det är lösenord

HermanMedlem sedan maj 2001427 inlägg
  • Kan det vara ngn begränsning i tabelldefinitionen? Är alla fält tillräckligt stora?
  • Är prodnummer m.fl. verkligen teckenfält? om pris är ett numeriskt fält ska det stå pris=324
Genererad på 385 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb