POP3
20 svar · 546 visningar · startad av LeonL
Vimp skrev:
Hej,
I tidigare versioner av Jmail kunde man kolla POP3, men nu för tiden har dem tagit bort det i gratisversionen.
Tyvärr så känner jag inte till någon komponent till ASP där man kan kolla mail.Så fort jag får tid ska jag däremot skriva en POP3-klass i ASP.NET :)
Precis som Vimp säger.
Om ditt webhotell har Jmail så har de säkert full versionen kolla om detta på ditt webhotell sedan får du kolla upp kod exempel på dimac.
Jag håller på att avsluta min i .NET.
Tar mer tid än tänkt med alla iso,quoted,utf8 och sådan inte bara att ta hem. :(
Låter enkelt samtidigt som jag vet att det låter komplicerat (?) :p
Har precis kollat in Dimacs hemsida... ska ta kontakt med aleborg och fråga :) Tack allesammans
Dåliga nyheter! Aleborgs JMail-version stöder inte POP3 :( Och inte Loopia heller för den delen... har redan testat...
Men webhotellen stödjer .NET vilket gör att min komponent snart gör det när den är klar :D.
LenL -> Aleborg Solutions har inte Jmail, jag har den enbart för att testa privat. På servern finns AspSmartMail och CDONTS.
Enda sättet att kolla POP3 är via PHP eller .NET alternativt Outlook ;)
aleborg skrev:
Enda sättet att kolla POP3 är via PHP eller .NET alternativt Outlook ;)
Eller Google :OO
http://www.google.com/search?q=pop3+asp&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0
*sakna* :(
Sök efter pop3 på www.codeproject.com.
Dom stödjer visserligen inte åäö eller utf8 eller quoted-printable men dom fungerar för några
Säg till när du har gjort klart din pop3 i .net, skulle okså behöva hämta eposten med hjälp av nått asp script
I CDONTS funkar väll fortfarande pop3 eller? :q
I asp 3.0 för professionella står det en hel artikel om hur man kan göra ett "mailsystem" med cdonts.
Alla har inte CDONTS :)
mikul skrev:
I asp 3.0 för professionella står det en hel artikel om hur man kan göra ett "mailsystem" med cdonts.
Vilken sida? :o :o
red\ Hittade det :) s. 878 ;)
LeonL skrev:
mikul skrev:
Vilken sida? :o :o
red\ Hittade det :) s. 878 ;)
Sitter och läser den också, synd bara att Aspsmartmail inte har denna funktion.
Ska fortsätta läsa i min "bibel"
@nders skrev:
mikul skrev:
medialabs: det ingår i IIS :D
Snarare Windows. ;)
Mvh
ja, men webbhotellet har inte den aktiverad i alla fall utan dom kör med ASPsmartMail som mailkomponent.