webForumDet fria alternativet

Cookie problem.

1 svar · 177 visningar · startad av Stuck

StuckMedlem sedan juli 200072 inlägg

Jag jobbar med en site just nu som har två avdelningar. Man kan välja språk på dessa två avdelningar. När man valt språk läggs språk koden in i en cookie som jag sedan gäller för båda avdelningarna.

Jag sätter inget expire date på cookien för den ska bara fungera som en session.

Problemet är att när jag varit på den ena avdelningen och valt ett visst språk och sedan går till den andra avdelningen och väljer ett annat språk där så vägrar cookien att sätta sig. Den verkar sätta sig temporärt för om jag skriver request.cookies("namn") precis efter jag satt den så har den rätt värde. Men laddar jag om sidan så är värdet borta.

Och detta gäller alltså enbart om jag varit på den andra avdelningen och pillat. Om jag går direkt till någon av avdelningarna och ändrar så funkar det hur bra som helst på båda. Jag blir tokig på det här.

Det känns väl som det är nåt knas med min kod (inte min kod heller, det som gör det ännu värre hehe) nånstans men jag tänkte endå kolla så ingen vet nåt som kan skapa ett problem i den här stilen.

har kollat igenom koden och jag hittar inget skumt i koden. Inga .path eller .expires properties eller nåt sånt ..

CeeronMedlem sedan aug. 2000378 inlägg

Du måste sätta ett expire date annars försvinner den på en gång

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)