webForumDet fria alternativet

Ta bort "CC"-info från nyhetsbrev...

ASP

7 svar · 265 visningar · startad av ShoGun

Medlem sedan aug. 2002237 inlägg
Frågan#1

TJA!

Vi har gjort en "nyhetsbrev-funktion" där vi får upp en lista över våra partners. Denna lista har bockrutor så att vi kan ange om någon inte ska ha ett nyhetsbrev eller annan info vid något tillfälle. (Egentligen så är detta en massutskicksfunktion...). Vi har lyckats få allt att fungera men skulle vilja veta OM och isf HUR man löser så att de som får mailet inte ser vilka andra parter som fått det. Dvs i "CC"/"BCC"...

Någon??

MVH
ShoGun

Medlem sedan juli 2001203 inlägg

Använd J-Mail och deras bulk-funktion... Med den skickas ett mail till varje adressat. Läs mer på http://www.dimac.net

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Skriv adresserna i BCC då skall motagarna inte se vilka som står i BCC raden.

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

GunnarD skrev:

Skriv adresserna i BCC då skall motagarna inte se vilka som står i BCC raden.

Då ser man väl inte att det är skickat till sig själv heller och då klassar endel filter det som spam.

Jag tror faktiskt att vi löst detta... Kodaren loopade hela "koden" (för just denna funktion) och då hanterar den varje mail för sig... detta innebär dock att det går långsammare och att datorn den skickar ifrån "laggar" under tiden... men det funkar... Har någon dock något bättre förslag så är jag tacksam för det!

Kan väl nämna att "medlemmarna" registrerar sig i ett formulär... 1 st huvudmail (typ info@namnpåföretag.se) och sedan 2 st användaradresser (mail). Dessa läggs sedan in i en databas och vårt massmail-prog ska då hämta adresserna från en sql-DB och få upp dessa i vårt "bockregister" (dvs. där vi anger vilka som ska ha mailet)... Vi skriver meddelandet och skickar.... (bara så ni vet... =)

TACK för hjälpen!

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

Jag hade gjort som du.

Visst, datorn blir lite seg i själva skicka ögonblicket men breven blir prydliga och snygga.

Även om datorn blir seg i 30 sekunder så förutsätter det att någon av besökarna till webbplatsen klickar på sidan under hust de trettio sekundrarna.

Händer, mot förmodan, det så skulle i alla fall inte jag ana oråd i mossen! Jag menar, det är så mycket med internet som man får vänta på!

K... bra... då är vi rätt ute då... =) Saken är den att vi kan skicka från vilken dator som helst då allt är online... frågan är dock hur många mail som blir för mycket... (förhoppningen är att ha drygt 1000 mottagare...)

ShoGun

Medlem sedan juli 2001203 inlägg

Jag förespråkar fortfarande att ni använder nån slags Bulk-funktion. Med en sådan lämnas allt jobb till mail-servern istället för web-servern.

Man skickar recordsetet med mail-adresser till mail-server. Sedan sköter den allt skickande utan att man behöver bry sig...

J-Mail har som sagt en utmärkt sådan funktion.

Du kan nog söka lite här på WF och få fram mer info om hur man gör.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)