erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg Jag ska göra en urvalsguide med asp och en acess databas.
På första urvalet ska man kunna kryssa i 1 till 4:a checkboxar beroende på vad man vill ha fram.
Efter det ska den kolla i databasen vilken eller vilka företag (företagsdatabas) som har alla dessa checkboxar ikryssade. Tex, väljer jag 1,2 och 4 ska han hämta de som har 1,2 och 4:a.
Efter detta ska han välja ut alla dessa som har det jag frågade om ovan och lista upp alla länder som de finns i, varje företag finns bara i ett land så det blir inget problem. Efter man valt land ska företags infon komma upp..
Hur bygger man en sådan här dynamisk sql satts, kan man göra det enkelt med asp eller är det tok svårt..
Tacksam för alla synpunkter
/erkan
------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg ÖÖhh... jag kanske är trög, men jag fattar inte...
Är det inte bättre om du ser till att ma inte kan välja så mycket på en gång? Man väljer land först och sen företag i det landet... eller också väljer man företag med mer än 500 anställda, oavsett land.
Typ. Men som sagt, jag fattar inte upplägget.
------------------
Never underestimate your opponents.
erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg hur kan man göra en sql satts då, som är i förhållande till vad man valt i ett tidigare skede.
Om jag har 4 kryssrutor och jag ska ha where sattser i förhållande till dem. Om han då valt endast 2 av dem ska man bara skriva 2 where sattser, etc etc.
------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash