webForumDet fria alternativet

ASP-kod i javascript?

8 svar · 232 visningar · startad av m_soderlund

m_soderlundMedlem sedan sep. 20024 733 inlägg

Jag har en kombinerad ASP/Javascript-fråga. Det är så att jag inte får med värden till en ny sida när jag använder mig av ett javascript.
Denna kod har jag inom head:

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function askregret(){
if (confirm("Vill du verkligen ångra denna order?")){
		document.location="r.asp?agentid=<%=posts(5)%>&tbl=<%=tbl%>&phonenr=<%=posts(2)%>";
	}
}
//-->
</script>

Några hundra rader längre ner på sidan har jag denna kod:

Response.Write "<a href=""#"" onclick=""askregret();"">Ångra</a><br />"

Nu är det så att värdena agentid,tbl och phonenr ej kommer med när jag ska skicka användaren vidare till r.asp - vilket ju är fullt förståeligt. Men hur löser jag detta??

Alltså: jag vill att man ska skickas vidare till r.asp?agentid=1000&tbl=tbl_ngn&phonenr=[telnr].

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 058 inlägg

Det skall väl inte vara några problem om du har något värde i "posts(5)" och "posts(2)", eller vad felar?

Tjae, jag skickas till r.asp?agentid=&tbl=&phonenr= och inga värden följer med. :(

JaarMedlem sedan juli 2001434 inlägg

Ett alternativ

Javascript:

<!--
function askregret(agentid, tbl, phone)
{
  if (confirm("Vill du verkligen ångra denna order?"))
  {
    document.location="r.asp?agentid=" + agentid + "&tbl=" + tbl + "&phonenr=" + phone;
  }
}
//-->
</script>

Anropet:

Response.Write "<a href=""#"" onclick=""askregret(" & posts(5) & "," & tbl & "," & posts(2) & ");"">Ångra</a><br />"

Då kan du återanvända samma funktion till många sidor också. Det hela är ju en smaksak.
Men som Jesper sa, du måste ju ha objektet posts när du genererar javascriptet i ditt exempel, eller här, när du skriver anropet (eftersom det då skickas med som parametrar.

Om du fortfarande inte får rätt, skicka med hur urlen ser ut till den sida du kommer till. Ser den ut så här

r.asp?agentid=&tbl=&phonenr=

så är det definitivt så att objektet inte har värden i sig.

Jag antar att det har att göra med att jag har javascript-funktionen i head, och sen själva länken några hundra rader längre ner.

Tack Jaar, jag testar. :D

Nope, tyvärr. Med din kod, Jaar, får jag följande Javascript-fel:

Rad: 49
Tecken: 1
Fel: 'order_cd_62003' är odefinierad.
Kod: 0
URL: localhost/admin/search_orders.asp?day=30&month=06&year=2003&agentid=2654&aid=&phonenr=&firstname=&lastname=&s=S%F6k

order_cd_62003 är variabeln tbl.

Rad 37 - 57 ser ut så här (rad 49 markerad):

<!--
function askdelete(){
if (confirm("Vill du verkligen radera denna order?")){
		document.location="d.asp?agentid=<%=posts(5)%>&tbl=<%=tbl%>&phonenr=<%=Trim(posts(2))%>&campaign=<%=Trim(posts(10))%>&dt=<%=posts(6)%>";
	}
}
//-->

<!--
function askregret(agentid, tbl, phonenr)
{
[b][red]  if (confirm("Vill du verkligen ångra denna order?"))[/red][/b]
  {
    document.location="r.asp?agentid=" + agentid + "&tbl=" + tbl + "&phonenr=" + phonenr;
  }
}
//-->

</script>
Engine^Medlem sedan dec. 20002 861 inlägg

Kan det inte vara i själva anropet som det går snett? Testa lägga till ett par apostrofer runt " & tbl & ", så borde scriptet förstå att det skickas en sträng och inte ett objekt.

Det fungerade utmärkt Engine^, tack! :D :bire

Genererad på 360 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb