GrymtMedlem sedan dec. 2001456 inlägg
Jag ska försöka inkludera några filer som ligger redan ligger i andra include filer. Så här länkas det hela (ska försöka förklara det så bra jag kan)
två grundmappar
script och wwwroot
en fil som ligger i script vill jag inkludera Top.asp, Meny.asp, Bottom.asp, Hoger.asp.
Detta har jag lyckats med genom att inkludera så här:
<!--#include file="../wwwroot/Top.asp"
men i Top.asp har jag Css.txt inkluderat. har får jag detta att fungera. hur ska jag inkludera rätt för att få det att funka.
Css.txt ligger i samma mapp som Top.asp alltså
wwwroot/Top.asp och Css.txt
hjälp.. någon? ;)
------------------
Jag är lite borta men lämna ett meddelande
inte för att stressa er eller för att vara ovänlig.. men snälla... någon? riktigt bråttom börjar det att bli nu...
;)
------------------
s00krMedlem sedan feb. 200130 inlägg
Jag är lessen men jag är nog för trött.. hänger inte riktigt med i ditt inlägg .. bör väl inte vara ngt problem att inkludera filer i filer som sedan inkluderas i andra filer.. eller något sånt... :e
------------------
MVH // s00kr
cyprysMedlem sedan dec. 20003 105 inlägg
Du har alltså index.asp och vill inkluderar bl.a. css.txt och top.asp
där css ligger i top.
Det är inga problem.
Includen i top.asp ska skrivas som om den ligger i index.asp.
Annars kan du väl alltid använda <!-- #include virtual="top.asp" --> Som alltid utgår från webroten.
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys bakgård
Om du någonsin ser mig bli misshandlad av polisen, var snäll och lägg ner videokameran och kom och hjälp mig i stället.
jag testar...
jag har inget som heter index.asp men default.asp ;)
så css.txt som ligger inkluderad i top.asp ska vara länkad som om den ligger i default.asp? men hur ser det ut då??
------------------