webForumDet fria alternativet

Error: E_FAIL status

3 svar · 242 visningar · startad av edebro

edebroMedlem sedan aug. 2001261 inlägg

Jag har en meddelandetjänst till min sida http://www.divxcommunity.com. Följande felmeddelande har uppstått 2 gånger, för 2 olika användare. Det verkar som problemet är användarbaserat eftersom det fungerar för alla andra.
Jag får altså detta problemet;

Microsoft Cursor Engine error '80004005' Data provider or other service returned an E_FAIL status. /messages.asp, line 126

Koden ser ut så här runt rad 126;

RecSet.AbsolutePage = intPageID			
[b]Rad 126:[/b] intPages = Cint(RecSet.PageCount)
intCurrentPost = 0

Det är en MySQL databas det handlar om och felet uppstår altså när en paging ska utföras. Jag har hört att vissa har haft problem med Recordsets inbyggda funktioner för paging tillsammans med MySQL. Någon som vet något mer i detalj.

Jag har sökt på http://support.microsoft.com där jag endast hittade något liknande för en Oracle-databas. Men då var det altså inte paging det gällde, utan endast samma felmeddelande i ett annat sammanhang.
Dom gav tipset att ändra CursorType till 2, men för att pagingen ska fungera krävs det att CursorType är satt till 3

Om du sitter inne på en lösning eller bara något litet som kan bidra till en lösning, snälla hjälp.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

OveRRidE: tack för svaret. Antar att jag borde ha sökt igenom webforums eminemta kunskapsbank före jag ställde frågan ;)

Det skumma är dock att det fungerar för vissa. Altså på en sida med över 10 000 medlemmar så har detta fel endast uppstått för 2 personer. Mycket suspekt tycker jag. Det skulle vara "bättre" om det inte gick alls att köra med den inbyggda pagingen.

Men men, jag får omstrukturera lite.

En lösning. Uppdatera MyODBC så fungerar det med den inbyggda pagingen!

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)