webForumDet fria alternativet

Irriterande AspUpload problem.

4 svar · 195 visningar · startad av Mr Nils

Mr NilsMedlem sedan jan. 2000640 inlägg

Hejsan! =)

Jag behöver lite hjälp av er. Det är så att jag behöver kunna ladda upp stora filer (upp till 200mb) på en server.

Har provat med både AspUpload och AspSmartUpload men det verkar inte fungera för mig.

Med AspUpload så lyckades jag ladda upp en 8mb fil som mest, och med AspSmartUpload så lyckades jag ladda upp en fil på 10Mb :/

Det som händer för mig när jag försöker ladda upp större filer är att det bara står och tuggar, en 5mb fil tar ca 7 sekunder, men en fil på 30mb står bara och tuggar i flera minuter, istället för att vara klar på runt 40sek.

Vad är felet? Kan det vara så att dessa komponenter är otillräckliga, och vad skall jag då använda?

Hjälp!

------------------
/Nils Wikberg
-"Law and order are for weak minds. Chaos requires management.

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Vet inte om det går, rätta mig om jag har fel, men filen skickas med som ASCCI tecken i ett formulär över HTTP protokollet. Finns säkert maxgränser. Frågan är om det är rätt väg att använda HTTP.

/T

------------------
"Den som väntar på någon som gått behöver inte vänta längre..."

Hm, en annan löning är svår. Då måste jag isåfall lägga upp en ftp server för deras kunder, med alla problem det innebär (för deras kunder).

------------------
/Nils Wikberg

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

http://www.aspwatch.com/c/200037/d2D4C08CA8DFF11D4AEF900A0C9E95208.asp

Här är ett tips från en annan lista. länken fungerar inte för mig idag så jag kan inte kolla om den är relevant men den funkade i går. Kolla själv under dagen!

------------------
Never underestimate your opponents.

Tack! Men länken var tyvärr irrelevant :/ Handlade om hur man får in bilder i en databas.. *Argh*

*hoppas nån vet* (emission kanske?)

------------------
/Nils Wikberg

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)