webForumDet fria alternativet

ASP Editor

24 svar · 437 visningar · startad av mhedda

mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg

Hej på er!
Undrar om någon har en favorit AspEditor? Vill gärna ha ett tips om en gratis och enkel AspEditor.
ByBy Hedda

------------------
Hedda

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Din egen hjärna! :-)

Microsoft InterDev suger mastodont och Macromedia UltraDev är ett bra verktyg men skriver kod som är så anti-optimerad att det sticker i ögonen när man tittar på den...

Men det är kanske det du vill ha! :-) Skippa InterDev dock.

------------------
Never underestimate your opponents.

jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg

Homesite

------------------
//Jonne, a beliver of murphys law

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Microsoft InterDev suger mastodont

Antar du inte arbetat i projekt medflera personer, antar också att du inte kan allt i InterDev... rätt? ;)
Brukar vara så med de flesta editorer... Man skall inte nedvärdera en editor man inte har använt mycket och läst igenom lite hjälpfiler...

... och nu är ju inte den så gratis heller ;)

Själv tycker jag att homesite slår det mesta... förutom i projekthantering och vertikala ersättningsmetoder... Även om inte fullversionen är gratis, så är den värd sina kostnader... :)

Mvh, Vide

------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide

[Redigerat av Vide den 06 feb 2001]

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

vad fean har homesite för funktioner ? sisst jag använde det var det pissdåligt, hur har det ändrats **intresserad kanske**

=)

------------------
1 Man, 1 Million dead, The odds are just about even - Ash

vide
Du har så rätt. jag har inte använt interdev särskilt mycket. Dock var jag på en kurs där vi använde internet till lite övningar. Interdev fixade inte att visa en sida med felaktig kod på!

Jag hade en tabell och i en cell var det felaktig kod. jag ville titta på sidan för att se hur tabellen såg ut men det gick inte pga den felaktiga koden!

jag var tvungen att ta till notepad... :-) Därför är interdev i mina ögon en jävla sunkeditor... men å andra sidan, om man bara kommer överens med microsoft kanske till och med interdev kan vara till hjälp...

å andra sidan förstår jag folk som tycker macromedias grejer är lite omständiga och ologiska...

------------------

Tackar för alla svaren.
Men en gratis liten och enkel AspEditor
sökes av en som är i början av sin aspprogrammerar bana:-)
Hedda

------------------
Hedda

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag hade en tabell och i en cell var det felaktig kod. jag ville titta på sidan för att se hur tabellen såg ut men det gick inte pga den felaktiga koden!

högerklick på källkoden -> view in browser...

mhedda, jag är lessen att jag inte hjälpte dig med detta inlägg, men jag var ändu tvungen att lägga in nånting här. man dissar inte interdev ostraffat! ;)

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

RossifumiMedlem sedan okt. 20001 558 inlägg

Anteckningar :e

------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho

OK, anders... my appology... InterDev måste vara himmelriket, men jag har inte kommit dit ännu! ;-)

Sant, det är lite oansvarigt att skälla på en mjukvara på det sättet.

---

Ett bättre alternativ till anteckningar i så fall kan faktiskt vara Word. Just a thought.

------------------

Tackar ännu en gång..
Det är bara kul att skapa en liten debatt:-) Jag får köra på anteckningar el. word.. Skriver nu kod i kodläge i dreamweaver kul kul, Hade därför tänkt mig något program med små söta flikar så att man lätt kan arbeta med flera dokument samtidigt med översikt, och kanske lite kort kommandon till vanliga Response och Request osv inte helt nödvändigt med det sista kanske men flikar för översikt gärna.
Hedda

------------------
Hedda

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

En texteditor jag använder är TextPad, den highlightar ord som känns igen av programmet så att man ser om man stavar fel. Den highlightar inte bara ASP, man kan lägga till antalet olika script- och programmerigsspråk för higlighting, bl.a. HTML, CSS, PHP, C... You name it :)

Finns att ladda ner på http://www.textpad.com och om du letar lite hittar du också s.k. syns, som man laddar ner för highlighting av olika språk.

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

--- Är det bara jag som har en britney-cursor? ---

MMatsMedlem sedan sep. 200061 inlägg

Jag använder UltraEdit 32. Den finns som sharware och har allt som man behöver och lite till. Den genererar ingen kod av sig själv och det gillar jag som är kontrollfreak :)

JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Är det ingen som har erfarenhet av EasyAsp , har nyligen laddat ner det för att testa om det är något för mig. Det finns ju en del wizards i den.

------------------
Janne

"Att komma i tid till ett möte
är bara slöseri med tid"

[Redigerat av JaktJanne den 06 feb 2001]

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

När jag kollade på screenshoten dom hade där, så kan jag inte hjälpa att accosiera till någon liteversion av HomeSite... Ladda hem HomeSite och testa, du kommer inte att ångra dig... :)

------------------
Nu har du sjungit på sista refrängen
Jourhavande Vide

Jasså du sitter i dreamweaver!? Vet du om att man i UltraDev kan få rätt bra hjälp med koden... kanske inte just response.write men annat...

---

EasyASP verkar spännande! Måste bevaka det. Jag tänkte också på UltraEdit (jag hackade java i det verktyget för länge sedan...) men om inte ultradev är grafiskt så är väl ultra edit än mindre grafiskt! :-)

------------------

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

ASP gör sig bäst i Metapad! ;)

------------------
otroligt vad mycket skit en liten pojke kan skriva

Tack så hemskt mycket ska kolla in
TextPad och EasyAsp. Man kan nog få tag i Homesite också.
Have a nice evening..
Det man inte vet har man ingen aning om

Gammalt Krylbo ordspråk...

------------------
Hedda

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Jag kör med Ultra Edit www.ultraedit.com som texteditor. Den har förutom "syntax highlight" till de flesta språken, en massa "godis" tex HEX editor, mm. mm. mm.
Kan rekommenderas varmt. Har vunnit flera Awards.

När det gäller komplett editor så är det Interdev som gäller, eller varför inte Visual Studio.Net betaversionen ser lovande ut...

/T

------------------
"Den som väntar på någon som gått behöver inte vänta längre..."

JöbenMedlem sedan jan. 200078 inlägg

Hade easyASP installerat förut...
Tyckte att det var jävligt jobbigt.

Gaspy har fungerat guld för mig, det är endast en texteditor som highlightar åt asp:n...

annars är väl UltraEdit en måste på var mans burk :-). Utan UE är man körd.

------------------
//Jöben

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)