BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg Testade den här frågan i PWS-forumet men fick inget svar så jag gör en chansning här...det är ju trots allt ASP-relaterat ;-)
Tog hem mitt arbete från utbildningen och tänkte fortsätta hemma. PWS är installerad och har funkat fint tidigare...men nu gick det helt plötsligt inte att öppna sidan.
Felmeddelande:
Objektet stöder inte metoden: response.buffer
Någon som vet varför?
Filerna är körda både på PWS och IIS på skolan och har funkat hur fint som helst. Och min PWS har som sagt funkat fint tidigare.
------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Ööööhhh... varför har ingen svarat på detta!?
fungerar <% response.write date()%> t.ex?
kolla http://www.microsoft.com/data/ och ladda ner mdac 2.5
(du måste döpa filer till .asp men det har du väl endå inte missat..???)
------------------
Never underestimate your opponents.
BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg
du måste döpa filer till .asp men det har du väl endå inte missat..???)
Nejdå, det har jag inte missat :e
Skall kolla den länken när jag kommer hem till min hemdator ikväll.
Får se om det kan sparka liv i PWS:n.
Har testkört filen på flera ställen nu..bl.a fått hjälp av Anders här på forumet, och det verkar helt klart som PWS har tagit semester.
------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg ok, bra då. anders är en klippa och microsofts webbplats är förjävla jobbig att leta på. filen jag snackar om väger typ 7 mb. (5-7) annars hade jag kunnat skicka den till dig.
min pws blev helt paranoid innan jag installerade uppgraderingen. den kunde typ vänta forever och om man trycker på reload sa den till sist att det var för många användare... typ om man var ensam!
Ha! En användare är för många - jättebra webbserver, NOT!!
------------------
Never underestimate your opponents.
Jag hade själv samma problem med PWS och för mig hjälpte det inte att uppgradera mdac utan det enda som hjälpte var att gå över till access 2000. Tydligen är det här ett ganska vanligt problem.
BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg Kan det bero på att jag försöker köra en Access-97 databas när jag har Acciss2000 i burken?
------------------
BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg Access2000 till och med :e
------------------