webForumDet fria alternativet

Filer med ändelsen .asp visas ej!

ASP

3 svar · 244 visningar · startad av Havregryn

Medlem sedan juni 200288 inlägg
Frågan#1

Har helt plötsligt råkat ut för ett minst sagt irriterande fel, och det utan att veta vad jag gjort för fel.
Allt började tidigare idag när jag stillsamt satt och kodade, inga problem alls. Stängde sedan av datorn för att äta, och när jag nu försöker öppna mina asp-filer i webbläsaren så kommer det fram en blank sida. Detta verkar dock endast gälla för vissa filer, närmare bestämt de filer jag jobbar med för tillfället.

Vad i helsike kan problemet vara?

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Du öppnar filerna med den virituela (stavning?) sökvägen och inte den fysiska väl?

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Eftersom det funkade förut så får du nog ge lite mer ledtrådar på vad som blir fel.
Och eftersom bara vissa av dina asp-filer inte funkar så kan du försöka lista ut vad som skiljer sig mellan dem och de filer som funkar.
Någon redirect i en includefil kanske? ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

KoTTeN skrev:

Du öppnar filerna med den virituela (stavning?) sökvägen och inte den fysiska väl?

Med andra ord; du använder väl http://localhost/min-fil.asp och inte c:/inetpub/wwwroot/min-fil.asp?

Jag tycker det låter som att en omstart av IIS / dator kan vara att rekommendera, för ASP-filer slutar inte bara fungera, oavsett hur kasst / bra kodade de är.

Dock kan, som sagt, en koll på include-filer vara intressant, samt en funderare på ifall det finns några sessions-variabler som påverkar redirects eller åtkomst, som inte är tillgängliga längre efter omstarten.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)