Hej igen!
Min fråga idag är angående huruvida man kan få en slags dynamisk rubrik. Det är så att jag har ett menysystem som ligger i en databas och där jag har ett fält som heter "rubrik". När man trycker på en länk så ska man kunna få upp olika rubriker beroende på vilken länk man tryckte på. Jag använder mig av ramar och rubriken ligger inte i samma "frame" som menyn. Detta kanske inte är direkt ASP men det finns kanske någon som har lite tips?
Dynamisk rubrik?
3 svar · 176 visningar · startad av Daniel78
Använd inte ramar! :-)
Ramar är skitsnyggt och sketabra men i detta fallet är de till mer besvär än nytta.
Man kan få liknande effekt med ssi, server-side includes.
Detta är definitivt asp men du måste specificera dina frågor lite bättre.
"...så ska man kunna få upp olika rubriker..." menar du underrubriker?
------------------
Never underestimate your opponents.
Jo, det jag menar är att om jag trycker på en länk där det t ex står "Fast2000" så ska det dyka upp en rubrik med samma namn "Fast2000" i den översta framen. Alla länkarna kommer från en databas så att det skulle vara enkelt att få tag i själva "namnet", mitt problem är att hur får man den översta framen att hämta namnet på den länken jag tryckte på från databasen?
Uppdatera 2 frames med ett klick. Och skicka men querystring till framen du vill ha rubriken. Hämta sedan querystringen och sätt den som rubrik.
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho